Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test: Samsung Gear S3 Frontier

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsung följer upp den populära smartklockan Gear S2 där den större storleken och nya sensorer är de stora försäljningsargumenten.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-01-18 20:36

Tack för ännu en bra artikel ?
Sitter med en LG Urbane och Android Wear känns omodernt och har inte hänt så mycket.
Sneglar på S3. Kanske när jag byter till Note 8 eller om S8 plus får stöd för s-pen

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-01-18 20:51

Riktigt trevlig artikel!! Jag som van användare av "dum klocka" har inte velat hoppa på trenden med smarta klockor, och i synnerhet inte Apple Watch, då jag tycker att den är för ful, helt enkelt. Gear S3 Classic däremot var ju riktigt iögonfallande! Men du rekommenderar ändå inte Gear S3 till iPhone-användare? Det är väl mest SMS och telefonsamtal man har klockan till? Och det fungerar väl?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-01-18 21:01
Ursprungligen av PaO:

Tack för ännu en bra artikel ?
Sitter med en LG Urbane och Android Wear känns omodernt och har inte hänt så mycket.
Sneglar på S3. Kanske när jag byter till Note 8 eller om S8 plus får stöd för s-pen

Tackar och bockar för de vänliga orden! Ja Android Wear lämnar tyvärr en hel del att önska, även 2.0 lider av samma fundamentala designbrister. Tizen for Wearables är inte felfritt men det flyter på bra och det finns gott om smidiga funktioner som Android Wear saknar. Det går att få Gear S3 att fungera bra ihop med andra telefoner än Samsungs, det kräver bara en del konfiguration som inte är helt intuitiv alla gånger. Men precis som med Apples ekosystem blir helhetsupplevelsen smidigare om man håller sig till Samsungs produkter rakt igenom.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-01-18 21:21
Ursprungligen av JohannesKBA:

Riktigt trevlig artikel!! Jag som van användare av "dum klocka" har inte velat hoppa på trenden med smarta klockor, och i synnerhet inte Apple Watch, då jag tycker att den är för ful, helt enkelt. Gear S3 Classic däremot var ju riktigt iögonfallande! Men du rekommenderar ändå inte Gear S3 till iPhone-användare? Det är väl mest SMS och telefonsamtal man har klockan till? Och det fungerar väl?

Kul att den uppskattas! Nej jag rekommenderar inte den till Iphone-användare främst för att det är så många funktioner som saknas där och att de som stöds ofta fungerar skakigt. Att visa notifikationer på klockan fungerar bra, men du kan exempelvis inte styra vilka notifikationer som skickas till klockan (vilket du kan med Android). Med Android kan du konfigurera ett antal mallar för snabbsvar på samtal och SMS via SMS-mallar, men det kan du inte med IOS. Det finns flera liknande exempel. Men om du bara vill se notiser på klockan och inte bryr dig om djupare funktionalitet fungerar det hyggligt bra. Det är synd att IOS-stödet inte är bättre än vad det är, det finns sannolikt gott om Iphone-ägare som vill ha en smart klocka som faktiskt ser ut som en klocka. Samsung kanske uppdaterar Gear S-appen för IOS framöver med bättre stöd för Gear S3, men det kan jag inte räkna med i en rekommendation i dagsläget.

  • Medlem
  • 2017-01-19 05:38
Ursprungligen av ekloev:

Tackar och bockar för de vänliga orden! Ja Android Wear lämnar tyvärr en hel del att önska, även 2.0 lider av samma fundamentala designbrister. Tizen for Wearables är inte felfritt men det flyter på bra och det finns gott om smidiga funktioner som Android Wear saknar. Det går att få Gear S3 att fungera bra ihop med andra telefoner än Samsungs, det kräver bara en del konfiguration som inte är helt intuitiv alla gånger. Men precis som med Apples ekosystem blir helhetsupplevelsen smidigare om man håller sig till Samsungs produkter rakt igenom.

Här på 99mac så har ni en hög nivå på materialet och det är väl därför en Samsungare som jag stannar kvar och i vissa fall hellre läser en test, krönika och recension här än på andra Svenska sajter

Samsung börjar även bli bra på mjukvara vilket de visar med Tizen i S3, Samsung Notes och nu i Samsung Focus (tänk på att om man installerar Focus så rotas appen så du inte kan avinstallera den bara sluta använda den varjefall på min S5) som är den app jag öppnar först på morgonen på min tjänstetelefon. Den ökar faktiskt produktiviteten. Kommer ju aldrig att installera den på min privata då de är helt olika konfigurerade ?

Vilka sensorer är det som är nya? Det enda som jag ser med tydlighet är GPS/GLONASS men i övrigt?

Och nu blir jag lite ironisk här...

Citat:

Det är synd att IOS-stödet inte är bättre än vad det är, det finns sannolikt gott om Iphone-ägare som vill ha en smart klocka som faktiskt ser ut som en klocka.

Och det gör inte Apple Watch? Det finns trots allt gott om fyrkantiga klockor - även mekaniska sådana Folk får gärna gilla runda klockor men påstå inte att en klocka måste vara rund för att vara en klocka

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-01-19 09:54
Ursprungligen av PaO:

Här på 99mac så har ni en hög nivå på materialet och det är väl därför en Samsungare som jag stannar kvar och i vissa fall hellre läser en test, krönika och recension här än på andra Svenska sajter

Samsung börjar även bli bra på mjukvara vilket de visar med Tizen i S3, Samsung Notes och nu i Samsung Focus (tänk på att om man installerar Focus så rotas appen så du inte kan avinstallera den bara sluta använda den varjefall på min S5) som är den app jag öppnar först på morgonen på min tjänstetelefon. Den ökar faktiskt produktiviteten. Kommer ju aldrig att installera den på min privata då de är helt olika konfigurerade ?

Det glädjer mig att höra att du tycker det, vi ska göra vårt bästa för att fortsätta leverera bra material!

Samsung Focus har jag inte testat, men andra liknande produktivitetsrelaterade appar har jag övergivit för att de inte påverkar mitt arbetsflöde på något signifikant sätt. Ska kolla in Focus och se om det blir någon skillnad där Jag testade att installera Focus, konfigurera mina fokusområden och sedan avinstallera appen utan problem. Kan det vara så att den inte kunnat avinstalleras innan den nådde version 1.0?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-01-19 10:01
Ursprungligen av BlackSmp:

Vilka sensorer är det som är nya? Det enda som jag ser med tydlighet är GPS/GLONASS men i övrigt?

Och nu blir jag lite ironisk här...

Och det gör inte Apple Watch? Det finns trots allt gott om fyrkantiga klockor - även mekaniska sådana Folk får gärna gilla runda klockor men påstå inte att en klocka måste vara rund för att vara en klocka

https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fmedia-cache-ec0.pinimg.com%2F736x%2F41%2F46%2F6e%2F41466ee7260087e39f3f64178cc9c82c.jpg&f=1

Det var nog otydligt formulerat, fler funktioner skulle jag skrivit. Sensorerna är desamma med GPS-funktionen är ny (den fanns förvisso i en 3G-version av Gear S2 men är standard i alla Gear S3).

Absolut, en klocka kan vara fyrkantig, men den klockan du visar i bild där ser fortfarande ut som en klocka. Apple Watch ser mer ut som en pryl som sitter runt handleden. Det beror på hur man definierar en klocka, om det bara ska vara något som visar tiden så är alla tingester som visar tid på din handled en klocka. Apple Watch ser inte ut som den klassiska definitionen av en klocka, men den definitionen kanske är på väg att förpassas till historieböckerna?

Ursprungligen av ekloev:

Det var nog otydligt formulerat, fler funktioner skulle jag skrivit. Sensorerna är desamma med GPS-funktionen är ny (den fanns förvisso i en 3G-version av Gear S2 men är standard i alla Gear S3).

Absolut, en klocka kan vara fyrkantig, men den klockan du visar i bild där ser fortfarande ut som en klocka. Apple Watch ser mer ut som en pryl som sitter runt handleden. Det beror på hur man definierar en klocka, om det bara ska vara något som visar tiden så är alla tingester som visar tid på din handled en klocka. Apple Watch ser inte ut som den klassiska definitionen av en klocka, men den definitionen kanske är på väg att förpassas till historieböckerna?

Ok, det är en viss skillnad på funktioner och sensorer.

Jag borde inte men... Vad är den klassiska definitionen på en klocka? Att den är har en urtavla med en viss form eller vad?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-01-19 13:11
Ursprungligen av BlackSmp:

Ok, det är en viss skillnad på funktioner och sensorer.

Jag borde inte men... Vad är den klassiska definitionen på en klocka? Att den är har en urtavla med en viss form eller vad?

Den klassiska definitionen beror på när i historien man har levt så klart. För mig är det de klassiska armklockorna med rund urtavla och minut/sekundpekare, men om man levde på 1800-talet var det en helt annan typ av klockor som var den klassiska definitionen av en klocka. Om 40 år kanske klockor i stil med Apple Watch börjar bli en klassisk definition av klockor, det återstår att se helt enkelt.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-01-19 18:51

Haha, här börjar liknelserna spåra. Personligen tycker jag Apple Watch ser ut som en modernare variant av 80/90-talets digitala Casio-klockor. Med andra ord - Yuck! Som vår käre gamle Steve skulle ha sagt.

Älskar verkligen alla Apple-prylar jag äger (dock inte WiFi-funktionaliteten i Time Machine, men det är en annan femma som Ubiquiti ordnade åt mig istället) men tänk om de kunde göra en klocka som såg ut som Gear S3. Herregud vad bra det hade blitt

  • Medlem
  • 2017-01-19 19:29
Ursprungligen av JohannesKBA:

Haha, här börjar liknelserna spåra. Personligen tycker jag Apple Watch ser ut som en modernare variant av 80/90-talets digitala Casio-klockor. Med andra ord - Yuck! Som vår käre gamle Steve skulle ha sagt.

Älskar verkligen alla Apple-prylar jag äger (dock inte WiFi-funktionaliteten i Time Machine, men det är en annan femma som Ubiquiti ordnade åt mig istället) men tänk om de kunde göra en klocka som såg ut som Gear S3. Herregud vad bra det hade blitt

Jag tror att en detalj i sammanhanget är att Apple Watch inte always-on display. Vilket gör att den ser ut som en svart klump istället för ett häftigt watch face

1
Bevaka tråden