Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläkten maxar efter installation av OS Sierra

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Info för dig som har högt fläktljud efter uppdatering till OS Sierra:

Höll på att bli totalt galen på mina fläktar som gick på 6000+ rpm!
Så jag gjorde lite efterforskningar kring detta, och kortfattat visar det sig att Bilder jobbar i bakgrunden med att indentifiera personer (vare sig det är öppet eller inte). Det går inte avsluta de processerna (photoanalysisd, medialibrary och nån mer), systemet startar om de direkt igen.

Eftersom jag har 30.000 bilder att gå igenom och datorn efter en dag hade gjort 12.000 av dessa så stod jag inte ut längre!!

Det går som sagt inte att avsluta processerna, men det går däremot att flytta på Bilder-biblioteket! Och mycket riktigt, samtidigt som jag flyttade Bilder-biblioteket avslutades också processerna, och fläktarna gick snart ner till sin normala hastighet.

Ansiktsidentifiering får datorn fortsätta med nån annnan dag.

Psyket återställt.

Det höll sig några timmar, men nu drog den igång igen.

Jag blir gaaaaaaaalen!!!!

  • Avstängd
  • 2016-09-22 16:16

Mina fläktar rusar inte men drar jag ur strömkabeln stannas analysen av bilderna och processorn får vila.

Edit: Du kanske har en iMac då hjälper inte mitt råd

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2017-01-08 15:42

Jag sitter med samma sak just nu, många bilder och en fläkt som maxar. Däremot vet jag inte om det är just Bilder som orsakar det, och jag lyckas inte hitta var jag kollar vad som drar igång processorns verksamhet?

Ursprungligen av iggy:

...lyckas inte hitta var jag kollar vad som drar igång processorns verksamhet?

Programmet "Aktivitetskontroll", fliken "Processor".

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2017-01-13 11:29
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Programmet "Aktivitetskontroll", fliken "Processor".

Tack!

1
Bevaka tråden