Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder vill inte visa bilder från annat bibliotek

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2017-01-01 11:52

Jag har problem att ta fram och se på bilder från ett annat Bilder-bibliotek som ligger på en ext hårddisk.
Men jag tror egentligen inte det har nåt att göra med att det är på en ext hårddisk för det är aldrig några problem med använda den ext hårddisken till nåt annat.

När jag öppnar Bilder-filen från ext-hårddisk står det bara: (se skärmdump)

"Inget att importera
Inga av dessa filer kan importeras till ditt Bilder-bibliotek."

Men jag är ju inte intresserad av att importera bilder, bara att se dem.

Varför vill datorn inte visa mig filerna i den här Bilder-filen? Jag har provat både på min iMac från 2009 med OSX 10.10.5 med bilder 1.0.1 och en MacBook Air 10.11.6 med Bilder 1.5. Tidigare var detta en iPhoto-fil som jag gjorde om till en Bilder-fil och la på min ext hårddisk.

Hoppas nån kan hjälpa mig!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-01-01 13:16

Hur öppnar du biblioteket? Vad har ext disken för filsystem?

Kanske behöver reparera biblioteksfilen? länk

  • Medlem
  • International user
  • 2017-01-02 17:13
Ursprungligen av reboot81:

Hur öppnar du biblioteket? Vad har ext disken för filsystem?

Kanske behöver reparera biblioteksfilen? länk

Tack för svar, jag håller på att kopiera nu för att köra repair. Jag öppnar filen genom att dra den till Bilder-appen.

Formatet på ext hårddisk är Mac OS Extended (skiftlägeskänslig, journalförd) och min hårddisk på datorn (där alltså OSX ligger) är Mac OS Extended (journalförd). Kan dessan lilla skillnad göra en skillnad i praktiken?!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-01-03 17:42

Skiftlägeskänslig bör man undvika om man inte har speciella skäl till det. Det kan göra stor skillnad (Document.txt och document.txt är två olika filer då, annars inte). Det borde nog inte påverka i det här fallet dock.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-01-03 21:20
Ursprungligen av loffeking:

Tack för svar, jag håller på att kopiera nu för att köra repair. Jag öppnar filen genom att dra den till Bilder-appen.

Formatet på ext hårddisk är Mac OS Extended (skiftlägeskänslig, journalförd) och min hårddisk på datorn (där alltså OSX ligger) är Mac OS Extended (journalförd). Kan dessan lilla skillnad göra en skillnad i praktiken?!

Repair funkade!! Tack så mycket för hjälpen!

1
Bevaka tråden