Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Super Mario Run kräver uppkoppling

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Super Mario Run släpps nästa vecka, och väntas bli ohyggligt populärt. Nu avslöjas dock att spelet kräver uppkoppling mot internet för att fungera.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-12-09 14:36

Tack för det google/android.

Ursprungligen av Json_81:

Tack för det google/android.

Ja, det kan inte bero på all piratkopiering som sker på iOS.

Nintendo har varit tidigt ute med skydd mot pirater. Redan på SNES fanns det chip mot piratkopiering. Nu låter det inte så troligt, men du är helt i händerna på Nintendo håller sina servrar levande för annars blir det bara en frontend utan innehåll.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-12-09 18:55
Ursprungligen av keptang:

Ja, det kan inte bero på all piratkopiering som sker på iOS.

Citat:

Users don’t have to “jailbreak”: an iOS device to pirate games. Some apps for the PC and Mac enable users to install pirated games onto their iPhone or iPad, even with the latest versions of iOS.

Ok, det där var nytt för mig. Sist jag läste något om piratkopiering till iOS krävdes jailbreak.

Det är fortfarande värre på android dock, ett klick i inställningarna så är det bara att pirata på. Behöver inte ens en dator.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-12-09 21:05
Ursprungligen av Json_81:

Ok, det där var nytt för mig. Sist jag läste något om piratkopiering till iOS krävdes jailbreak.

Det är fortfarande värre på android dock, ett klick i inställningarna så är det bara att pirata på. Behöver inte ens en dator.

Det går utmärkt utan Jailbreak nuförtiden. Det är väl mer Cydia som är svårt att få in i luren.

Väldigt mycket spel nuförtiden som kräver uppkoppling så ser inte Nintendo som någon som är värre än någon annan. Tycker det är stort att de kör både att man får prova på och med ett köp kunna låsa upp allt. Tänk om alla hade gjort det istället ??
Tycker många spelföretag är rejält skurkaktiga när de kör med ingame-köp på över 1000kr för i förhållandevis lite innehåll.

1
Bevaka tråden