Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

KickStarter projekt

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-01-12 21:55
Ursprungligen av CekariYH:

En annan som snusar för mycket vore det bra med ett lås, men kör ju med lössnus, så dosan borde rymma en vanlig dosa i sig så hade det funkat. Vill ju inte sitta och fylla över snus varje dag till denna :-/

Kul grej men det blir aldrig en produkt för mig. När en dosa närmar sig slutet så brukar jag flytta över de kvarvarande i ny dosa o slänga den gamla. Detta så man inte av misstag får med sig en dosa som nästan är tom.

Palla hålla på o vänta för att kunna fylla på den

Ursprungligen av zinned:

Kul grej men det blir aldrig en produkt för mig. När en dosa närmar sig slutet så brukar jag flytta över de kvarvarande i ny dosa o slänga den gamla. Detta så man inte av misstag får med sig en dosa som nästan är tom.

Palla hålla på o vänta för att kunna fylla på den

Precis som jag gör, så det var därför jag tyckte att man skulle kunna lägga i en hel dosa i den fast utan locket, men va fan har jag snusat i 50 år så varför sluta nu

Snapnator på Kickstarter, betydligt billigare "MagSafe" än Griffins version, hoppas kvaliteten och projektet håller vad dom lovar: https://www.kickstarter.com/projects/43614722...

Ursprungligen av CekariYH:

Snapnator på Kickstarter, betydligt billigare "MagSafe" än Griffins version, hoppas kvaliteten och projektet håller vad dom lovar: https://www.kickstarter.com/projects/43614722...

Väntar förgäves på min order från Znaps, smart idé men projektet gick nog åt pipsvängen
trodde dom skulle lyckas och även få fram andra kontakttyper som denna, bara att hålla tummarna på Snapnator då

Ursprungligen av disktant:

Väntar förgäves på min order från Znaps, smart idé men projektet gick nog åt pipsvängen
trodde dom skulle lyckas och även få fram andra kontakttyper som denna, bara att hålla tummarna på Snapnator då

Jag med. Första gången av kanske 20-25 som jag suportat på Kickstarter/IndeoGoGo. Tur att det var småpengar på just denna.

Ursprungligen av CekariYH:

Jag med. Första gången av kanske 20-25 som jag suportat på Kickstarter/IndeoGoGo. Tur att det var småpengar på just denna.

Förstår inte varför dom är så dåliga på att ge information eller svara på forumet
hade dom bara sagt "Tyvärr, detta gick inte som vi tänk vi klarar inte av detta" så hade jag accepterat det
som sagt småpengar i det hela, men det är ju sjuka summor dom fått in totalt

Ursprungligen av disktant:

Förstår inte varför dom är så dåliga på att ge information eller svara på forumet
hade dom bara sagt "Tyvärr, detta gick inte som vi tänk vi klarar inte av detta" så hade jag accepterat det
som sagt småpengar i det hela, men det är ju sjuka summor dom fått in totalt

Håller med till 100%. Lurendrejare finns tyvärr överallt.

Ny lovande "dongel" för USB-C: https://www.kickstarter.com/projects/hypersho...

Hu rmånga av er som har sponsrat Kickstarter-produkter har fått vad ni köpt?

Som jag skrev tidigare så av 25-30 gånger via Kickstarter/IndieGoGo så har det bara varit en gång jag förlorat pengarna.
Ett tips, om det verkar för bra för att vara sant så är det nog en bluff. Men, man kan aldrig vara säker.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-06 14:14

Nu låter jag väl som en n00b men jag levde i tron att man fick tillbaka pengarna om projektet inte genomfördes...det är alltså inte så upplägget är?

Ursprungligen av zinned:

Nu låter jag väl som en n00b men jag levde i tron att man fick tillbaka pengarna om projektet inte genomfördes...det är alltså inte så upplägget är?

Oftast inte då pengarna spenderats, några få större aktörer har gjort det men dom mindre med kanske detta som sitt första projekt har nog svårt för det. Sen har man ju läst om lurendrejare som bara tagit pengarna och stuckit, men överlag tycker jag det funkar bra, och det är ju en liten chansning att gå med, så det gäller att välja med omsorg.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2016-12-06 20:13
Ursprungligen av CekariYH:

Snapnator på Kickstarter, betydligt billigare "MagSafe" än Griffins version, hoppas kvaliteten och projektet håller vad dom lovar: https://www.kickstarter.com/projects/43614722...

Denna backar jag också, får se vad det blir av grejerna. Återkommer när jag får någon uppdatering!

@CekariYH, @disktant, @Dreadl0ck, om ni backar Snapnator så föreslår jag att ni går in på sidan och tar ett beslut om ni verkligen vill backa det projektet. ~13 timmar har ni på er just nu att dra er tillbaka.

Ursprungligen av zinned:

Nu låter jag väl som en n00b men jag levde i tron att man fick tillbaka pengarna om projektet inte genomfördes...det är alltså inte så upplägget är?

Jo, det stämmer.

Citat:

If the project succeeds in reaching its funding goal, all backers' credit cards are charged when time expires. If the project falls short, no one is charged.

https://www.kickstarter.com/press

Kan det vara så att något projekt har bett om pengar flera gånger, så att de uppnådde första målet men inte andra?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jo, det stämmer.

https://www.kickstarter.com/press

Kan det vara så att något projekt har bett om pengar flera gånger, så att de uppnådde första målet men inte andra?

Det finns bara ett ursprungligt mål, nås det så dras pengarna.

Sen kan man göra "stretch goals" inom samma tidsperiod för det ursprungliga målet för att införa flera features osv.. Men har inget med det ursprungliga målet att göra och vad man sagt skall leverera (för det ursprungliga målet).

Ursprungligen av keptang:

@CekariYH, @disktant, @Dreadl0ck, om ni backar Snapnator så föreslår jag att ni går in på sidan och tar ett beslut om ni verkligen vill backa det projektet. ~13 timmar har ni på er just nu att dra er tillbaka.

Har du märkt nått knas med det?

Ursprungligen av CekariYH:

Har du märkt nått knas med det?

Finns bra frågeställningar i kommentarerna som man inte svarar på.

Man säger att man skickat ut testenheter till Youtube-kanaler osv. Projektet stänger om ~12 timmar. Om det skickats ut testenheter så lär inte resultat av dessa dyka upp innan människorna bakom fått massa pengar. Hade det varit seriöst så hade man sett till att dessa naturligtvis finns ute och publicerats innan projektet stänger, tycker jag.

Man påstår att man jobbat med många andra företag kring liknande produkter väldigt framgångsrikt tidigare men vill nu göra det under sitt eget varumärke, utan att ange vilka dessa tidigare företag är.
Man vägrar uppge vem/vilka personer som står bakom projektet.

Ett par saker jag fångat upp.. Men alla gör såklart som man vill, men tänkte bara "pinga" er så ni har koll om ni backat.

edit: Några av senaste kommentarerna just nu.

13 hours left for the project, 10 hours until you loose my pledge. Always a good idea to go silent right at the end.

I had really been looking forward to this product but given all the valid concerns about this campaign I'm now pulling my support. Sorry team SN but if you are for real it is amazing you have not done anything to make your backers confident you will not just take our money and run.

hi guys. i've been trying to help answer the same questions again and again but since you're here can you get to the real questions please?
i would like to see what the final design is before the end of the campaign. it looks totally different in the production photos to the pictures in your campaign page and i am a little confused. i hope this is possible. thank you in advance.

Only a few hours left! If there's no independent review before the end of the campaign it might be time to take our money back...

@Snapnator.com Who did you send the test units to, and why did you wait until a few days before project end AND during the Christmas break? There is something very odd about this.

@Snapnator I'm excited to see the reviews. Hopefully they come out within the next 40 hours though, otherwise there is no point.

hi guys. i too would like to see what the final design is before the end of the campaign please. it looks totally different in the production photos to the pictures in your campaign page and i am a little confused. i hope this is possible. thank you in advance.

osv..

Ursprungligen av keptang:

Finns bra frågeställningar i kommentarerna som man inte svarar på.

Man säger att man skickat ut testenheter till Youtube-kanaler osv. Projektet stänger om ~12 timmar. Om det skickats ut testenheter så lär inte resultat av dessa dyka upp innan människorna bakom fått massa pengar. Hade det varit seriöst så hade man sett till att dessa naturligtvis finns ute och publicerats innan projektet stänger, tycker jag.

Man påstår att man jobbat med många andra företag kring liknande produkter väldigt framgångsrikt tidigare men vill nu göra det under sitt eget varumärke, utan att ange vilka dessa tidigare företag är.
Man vägrar uppge vem/vilka personer som står bakom projektet.

Ett par saker jag fångat upp.. Men alla gör såklart som man vill, men tänkte bara "pinga" er så ni har koll om ni backat.

edit: Några av senaste kommentarerna just nu.

13 hours left for the project, 10 hours until you loose my pledge. Always a good idea to go silent right at the end.

I had really been looking forward to this product but given all the valid concerns about this campaign I'm now pulling my support. Sorry team SN but if you are for real it is amazing you have not done anything to make your backers confident you will not just take our money and run.

hi guys. i've been trying to help answer the same questions again and again but since you're here can you get to the real questions please?
i would like to see what the final design is before the end of the campaign. it looks totally different in the production photos to the pictures in your campaign page and i am a little confused. i hope this is possible. thank you in advance.

Only a few hours left! If there's no independent review before the end of the campaign it might be time to take our money back...

@Snapnator.com Who did you send the test units to, and why did you wait until a few days before project end AND during the Christmas break? There is something very odd about this.

@Snapnator I'm excited to see the reviews. Hopefully they come out within the next 40 hours though, otherwise there is no point.

hi guys. i too would like to see what the final design is before the end of the campaign please. it looks totally different in the production photos to the pictures in your campaign page and i am a little confused. i hope this is possible. thank you in advance.

osv..

Japp, det du skriver stämmer så jag drog mig ur,

Ursprungligen av CekariYH:

Japp, det du skriver stämmer så jag drog mig ur,

Hoppas du sparade ett par kronor på det.

Ursprungligen av keptang:

Hoppas du sparade ett par kronor på det.

$29 så tack för insikten

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-12-27 19:03
Ursprungligen av keptang:

@CekariYH, @disktant, @Dreadl0ck, om ni backar Snapnator så föreslår jag att ni går in på sidan och tar ett beslut om ni verkligen vill backa det projektet. ~13 timmar har ni på er just nu att dra er tillbaka.

Varningsklockorna ringer för Snapnator.

-Who we are:
We are a group of engineers…

-Pressreleasen är skapad den i oktober. Hemsidan reggad samma månad.

-Stulen bild från Apple, för att visa produkternas färger.

-Plats: Los Angeles CA.
Varför har då en bild på hemsidan det här namnet:
http://res.cloudinary.com/hrscywv4p/image/upl...
(kinesiska tecken)

-Fast Charging
Snapnator offers fast charging at 87 watts (20 volts @ 3 amps)
Pressreleasen nämner 60W. Hemsidan 87.

Ursprungligen av carlsson:

Hu rmånga av er som har sponsrat Kickstarter-produkter har fått vad ni köpt?

Jag har betalt till 3 projekt, fått två och det tredje är på väg.

Ny super PowerBank att ta med i bilen om man behöver lite mer power: https://www.indiegogo.com/projects/river-your...

Något jag kommer hålla ögonen på närmsta tiden är laddare till MacBook PRO

Indiegogo - PowerUp: The MacBook Charger That Does More

Bevaka tråden