Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri till dasslock

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-08-25 13:58

Tjosan!

Har försökt få tag på ett nytt batteri till hustruns dasslock (466 Mhz med DVD) och tydligen måste man hosta upp cirkus 3000 (!!!) riksdaler inkl. moms för att bli ägare till ett sådant. Jag tror det var LAN-Master som hade de uppgifterna. Är det någon som känner till ett billigare alternativ? Varken jag eller hustrun är gjorda av pengar.:confused:

Låter inte riktigt!

Kolla igen med tex. Apple Store och/eller Apple Service Provider.

Gissar på ca. 1 200.-

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-25 21:05

Tyvärr tror jag Fantomen har rätt. När en dator utgått övergår batterierna från att vara tillbehör till att bli reservdel. Men har för mig att det skrivits om ämnet här tidigare och att det går att komma billigare undan om man köper från USA.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-08-25 21:10

Jag skulle gärna ha fel i det här fallet men sökningen så här långt har inte resulterat i några glada nyheter. Prisexempel på Macforum: 2242 + moms. Det är saftigt! Jag får väl utvidga sökningen till utlandet.

  • Medlem
  • 2003-08-25 21:29

Otroligt störigt, det är ju efter ett eller två år som man verkligen behöver ett nytt batteri!

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-08-25 21:56

Visst är det störigt! Det är ju inga småpengar det handlar om. Inte i min begreppsvärld i alla fall. Som tur är så finns det fortfarande en del kräm kvar i det gamla batteriet. Hustrun får väl bita ihop och köra på sparlåga så länge...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-25 23:19

Ja, det är verkligen dålig stil.

Men, om man köper ett extra batteri redan när man köper sin nya dator och lägger batteriet på hyllan tills det behövs. Är det någon som vet hur länge det kan ligga så innan det blir värdelöst? Fem år, tio eller kanske hur länge som helst?

(Man kan ju köpa några batterier vid lanseringen och sälja dem privat när de blivit dyrare efter ett par år men då till inköpspris+10%. Bara en liten affärsidé...om lagerhållningen är gratis i t ex garaget.)

  • Medlem
  • 2003-08-26 07:49

Låter som en bra ide, men det borde även vara en bra ide för apple!

1
Bevaka tråden