Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper IOS 10.0.3

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Iphone 7-användare som upplevt problem med mobiluppkopplingen blir förhoppningsvis hjälpta av Apples nya uppdatering.

Läs hela artikeln här

Båda mina 6or har problem med att dom fryser och blir sega när jag öppnar Telefonappen för att ringa. Måste oftast tvångs stänga appen o starta om. Någon annan som lider av samma problem

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2016-10-18 13:52

Jag har problem med att vissa appar som ska ha annat notisljud får "Tri-tone" notisljudet. Startar jag om telefonen brukar det fungera i några dagar för att sen bli "Tri-tone" på alla appar.

Ursprungligen av Corrado82:

Båda mina 6or har problem med att dom fryser och blir sega...

Ursprungligen av kievY:

Jag har problem med att vissa appar som ska ha annat notisljud får "Tri-tone" notisljudet...

Och detta är problem som uppstod efter uppdatering till 10.0.3?

Om inte, varför ligger frågorna i den här tråden?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2016-10-18 16:05

Nej det är problem som jag har på 10.0.2. Eftersom det inte står någonstans om notifikationsljudet skrev jag det i hopp att jag inte är ensam om det och trodde man kunde få råd. Sen trodde jag att det är något som skulle komma i denna fixen men denna är mer riktad till alla som har 7orna.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och detta är problem som uppstod efter uppdatering till 10.0.3?

Om inte, varför ligger frågorna i den här tråden?

Ursprungligen av Redaktionen:

Iphone 7-användare som upplevt problem med mobiluppkopplingen blir förhoppningsvis hjälpta av Apples nya uppdatering.

Läs hela artikeln här

Mobiltäckningen?

Alla jag känner + jag själv har problem med att skiten låser sig och man får inte igång skiten förrän att man stoppar i en laddningskabel samt att det den visar 100 alternativa batteriprocent

Dessutom finns det ingen uppdatering uppe just nu

Ursprungligen av MalcomX:

Alla jag känner + jag själv...

Har inte läst eller hört om det problemet någon annanstans. Hur många personer handlar det om?

Jag har inte upplevt några låsningar alls.

Ursprungligen av Redaktionen:

...som upplevt problem med mobiluppkopplingen...

Har haft lite dålig batteritid, men det kan ju ha berott på att den har haft lite svårt med mobiluppkopplingen.

Klar skillnad idag, efter uppdatering till 10.0.3.

Men man får väl ge det ett par dagar till, för att se om det bara var tillfälligt idag, eller om det faktiskt är bättre.

  • Avstängd
  • 2016-10-18 23:09
Ursprungligen av kievY:

Nej det är problem som jag har på 10.0.2. Eftersom det inte står någonstans om notifikationsljudet skrev jag det i hopp att jag inte är ensam om det och trodde man kunde få råd. Sen trodde jag att det är något som skulle komma i denna fixen men denna är mer riktad till alla som har 7orna.

Den är ENBART riktad till iPhone 7/7+
Dyker inte upp för andra enheter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-19 14:15
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har inte läst eller hört om det problemet någon annanstans. Hur många personer handlar det om?

Jag har inte upplevt några låsningar alls.

Han kanske menar problemet som är gammalt och som Apple verkar helt strunta i, att telefonen dör trots där är mycket batteri kvar. Mig veterligen kom den issuen med iOS 9.0. Man kan ha t ex 40% kvar och så får telefonen för sig att packa ihop, sedan går den inte att starta igen förrän man ansluter den till en strömkälla.

Ursprungligen av zinned:

Han kanske menar problemet som är gammalt och som Apple verkar helt strunta i...

Ja, det är ju möjligt att han menar det.

Men eftersom det är en tråd som egentligen bara berör iPhone 7, så antog jag att det var något nytt iPhone-7-specifikt fel som avsågs.

Ursprungligen av Redaktionen:

Iphone 7-användare som upplevt problem med mobiluppkopplingen blir förhoppningsvis hjälpta av Apples nya uppdatering.

Läs hela artikeln här

jag har problem med att återställa min iphone 7 från en iphone 6 säkerhetskopia, den säger att jag måste ha ios 10.0.1 på min iphone 7 för att det ska funka att installera säkerhetskopian från min iphone 6, har försökt att installera en äldre ios version (10.0.1) på min iphone 7 och en nyare ios (10.0.3) på min iphone 6 men ingenting funkar, nån som har någon lösning? eller måste jag helt enkelt vänta tills ios 10.0.3 kommer till iphone 6? mvh

Både jag och min kollega på jobbet som bytt upp oss till 7an från 6an har upplevt svajig mobiltäckning och kvalité.
Samt har båda våra telefoner vid flera tillfällen indikerat att vi är uppkopplade mot Telenor när vi båda har Tele2.

Sist men inte minst så tycker jag hela jäkla telefonen vibrerar när man lyssnar på musik. ( Ca 50 % volym )
Sjukt irriterande när man använder telefonen samtidigt.
Typ som basen skickas in i telefonen istället för utåt.

Ursprungligen av hanneslundvall:

....problem med att återställa min iphone 7 från en iphone 6 säkerhetskopia...

Du berättar bara vilka versioner du har försökt installera. Du berättar inte vilka versioner du faktiskt har på 6:an och 7:an (och på säkerhetskopian).

Den telefon som du ska återställa till - måste ha samma eller högre version - som säkerhetskopian du ska återställa från. Säkerhetskopian får inte ha en högre version.

Ursprungligen av hanneslundvall:

jag har problem med att återställa min iphone 7 från en iphone 6 säkerhetskopia, den säger att jag måste ha ios 10.0.1 på min iphone 7 för att det ska funka att installera säkerhetskopian från min iphone 6, har försökt att installera en äldre ios version (10.0.1) på min iphone 7 och en nyare ios (10.0.3) på min iphone 6 men ingenting funkar, nån som har någon lösning? eller måste jag helt enkelt vänta tills ios 10.0.3 kommer till iphone 6? mvh

Som Jesper säger... Installera samma version av OS:et som du har på din 6:a på din 7:a. Gör en ny backup av 6:an. Gör en återställning av 7:an och ladda ner backupen så ska det gå.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har haft lite dålig batteritid, men det kan ju ha berott på att den har haft lite svårt med mobiluppkopplingen.

Klar skillnad idag, efter uppdatering till 10.0.3.

Men man får väl ge det ett par dagar till, för att se om det bara var tillfälligt idag, eller om det faktiskt är bättre.

Just nu så ångrar jag verkligen att jag gick upp till 10.1 betorna för där är fortfarande batteritiden dålig - så dålig att jag skickade in en Feedback och rapporterade felet.

Intressant är att 6S på samma beta inte alls drar samma mängder med batteri.

Ursprungligen av BlackSmp:

...Installera samma version av OS:et som du har på din 6:a på din 7:a...

Nja, "samma" går ju inte om 7:an har 10.0.3, för den versionen finns ju inte för 6:an.

Mitt tips skulle vara:
- installera högsta möjliga på 6:an, dvs 10.0.2
- installera högsta möjliga på 7:an, dvs 10.0.3
- ta en ny säkerhetskopia på 6:an
- återställ med den säkerhetskopian på 7:an

(Första punkten, med uppdatering av 6:an, kan hoppas över. Det funkar ändå, även om 6:an kör en lägre version.)

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nja, "samma" går ju inte om 7:an har 10.0.3, för den versionen finns ju inte för 6:an.

Mitt tips skulle vara:
- installera högsta möjliga på 6:an, dvs 10.0.2
- installera högsta möjliga på 7:an, dvs 10.0.3
- ta en ny säkerhetskopia på 6:an
- återställ med den säkerhetskopian på 7:an

(Första punkten, med uppdatering av 6:an, kan hoppas över. Det funkar ändå, även om 6:an kör en lägre version.)

Sant, glömde det men det spelar lyckligvis ingen roll eftersom skillnaden är åt "rätt håll" som du förtydligar

Men hur är det? Gäller begränsningen även för små steg i OS-version (x.x.1)? Jag vet att den gäller för större steg som x.1.x eftersom jag nyss sprang in i den fällan när jag ville göra en downgrade till 10.0 från 10.1 betan.

Någon som vet?

Ursprungligen av BlackSmp:

...Gäller begränsningen även för små steg i OS-version (x.x.1)?

Ja, den gäller alltid - även de små stegen.

Säkerhetskopian kan aldrig ha högre version än den som man försöker återställa till. Det spelar ingen roll om det är 10.0.1 till 9.3.5, eller om det är 10.0.2 till 10.0.1.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du berättar bara vilka versioner du har försökt installera. Du berättar inte vilka versioner du faktiskt har på 6:an och 7:an (och på säkerhetskopian).

Den telefon som du ska återställa till - måste ha samma eller högre version - som säkerhetskopian du ska återställa från. Säkerhetskopian får inte ha en högre version.

På 6.an har jag 10.1 och säkerhetskopian är också 10.1 men min 7 plus har 10.0.3

Ursprungligen av BlackSmp:

Som Jesper säger... Installera samma version av OS:et som du har på din 6:a på din 7:a. Gör en ny backup av 6:an. Gör en återställning av 7:an och ladda ner backupen så ska det gå.

det går inte att installera någon annan verision på varken 6.an eller 7.an..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-21 16:48
Ursprungligen av hanneslundvall:

det går inte att installera någon annan verision på varken 6.an eller 7.an..

Du lär väl få lägga in 10.1-betan och därefter din säkerhetskopia, följt av att nedgradera...hur nu det går till.

Ursprungligen av hanneslundvall:

det går inte att installera någon annan verision på varken 6.an eller 7.an..

Då gör du kanske något fel. Du ska kunna nedgradera 6:an från 10.1 till 10.0.x. Och du ska kunna installera 10.1 på 7:an.

Beskriv vad du gör, och vilka problem du stöter på, så kan vi kanske hjälpa dig att komma runt detta.

Senast redigerat 2016-10-21 17:42
Ursprungligen av hanneslundvall:

det går inte att installera någon annan verision på varken 6.an eller 7.an..

För att nergradera 6:an så måste du hämta hem den aktuella laddfilen och lägga den på din dator och sedan välja denna fil när du nedgraderar din telefon. Instruktioner finns lite här och där.

För att uppgradera din 7:a så måste du hämta beta-profilen så att du kan ladda ner betan. Du har redan gjort detta på din 6:a men troligen bara glömt bort att du gjorde det.

Ursprungligen av BlackSmp:

För att nergradera 6:an så måste du hämta hem den aktuella laddfilen och lägga den på din dator och sedan välja denna fil när du nedgraderar din telefon. Instruktioner finns lite här och där.

För att uppgradera din 7:a så måste du hämta beta-profilen så att du kan ladda ner betan. Du har redan gjort detta på din 6:a men troligen bara glömt bort att du gjorde det.

har hållit på med mobiler hur länge som helst men tyvärr får jag ingen av dina förslag att funka för 7.an hittar ingen uppdatering vare sig med eller utan beta profilen, sen har jag laddat ner iOS 10.0.3 och försökt lägga in manuellt i 6.an från datorn men det står att telefonen redan har senaste uppdatering oavsett vilken fil jag lägger till.. går inte att lägga in en äldre eller nyare version varken på 6.an eller 7.an ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-10-22 20:54

Har du laddat ner rätt firmware som fil till datorn för 6an? Sätt den i DFU och Återställ den med att hålla nere Alt. Lyckas du inte då gör du något fel....

Ursprungligen av hanneslundvall:

...har jag laddat ner iOS 10.0.3 och försökt lägga in manuellt i 6:an...

10.0.3 är bara för sjuan. Högsta versionen för sexan är 10.0.2.

Detta har vi nämnt tidigare i tråden.

1
Bevaka tråden