Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud och appdata

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett spel där banor registreras som klara (cross fingers). Har spelat ut det och vill gärna spela om det, men jag får inte bort mina resultat. Varje gång jag deletat appen så laddas den ändå hem från icluod och tar med sig resultaten. Har kontaktat app-tillverkaren som säger att om jag stänger av icloud drive ska det fungera. Men det gör det inte, de säger att det är en bugg i icloud drive. Nån som känner igen problemet, någon lösning? HAr funderat på att kontakta apple men orkar inte sitta i telefon för något som inte är ett så stort problem....

Senast redigerat 2016-10-10 10:59

Och du kan inte ta bort den data som ligger sparad i iCloud? Kolla under Inställningar -> iCloud -> Lagring.

Nix, finns inget för den appen där.

Ursprungligen av Greta723:

Nix, finns inget för den appen där.

Om speltillverkaren säger att det ligger i iCloud Drive, så lär det ligga där.

Har du verkligen letat på rätt ställe - dvs i din iCloud Drive-mapp? Har du även letat efter dolda/osynliga filer?

Nej, Jag har bara kollat från telefonen. Hur hittar man de filerna från Mac:en??

Ursprungligen av Greta723:

Nej, Jag har bara kollat från telefonen. Hur hittar man de filerna från Mac:en??

[file id="57001" type="image/jpeg" width="931" height="353" key="wcHtQCkLKomxPBE4"]

Så här ser det ut när jag går in från macen. Bara mappar och inga filer. Loggar jag in i icloud.com är det helt blankt.

Senast redigerat 2016-10-12 11:57

Meningen var att jag skulle lägga in en skärmdump här men jag kan inte. Från telefonen har jag några filer som visar spel - inte det som jag vill ha bort, och från datorn finns det bara mappar men inte en enda fil.

Ursprungligen av Greta723:

Meningen var att jag skulle lägga in en skärmdump här men jag kan inte...

Vad händer när du försöker lägga in en bild?
Vilket filformat är det på bilden? (JPG eller PNG funkar bäst)

1
Bevaka tråden