Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 10 tvingar till uppgradering av Notes/Anteckningar, synkar ej med Mac.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-09-23 13:55

Jag använder Notes/Anteckningar väldigt mycket men synkar mot Mac OS 10.9 Mavericks.

Har tidigare blivit erbjuden att uppgradera Notes men tackat nej efs synkningen då skulle gå förlorad.
I iOS 10 kunde jag nu inte komma förbi uppgraderingsrutan utan var tvungen att uppgradera för att komma in i mina anteckningar. Nu synkar de inte mot Macen lägre. Är det någon som vet om jag kan komma runt detta och få igång synkningen igen?

Uppgradera till MacOs 10.12

  • Medlem
  • 2016-09-23 14:01

Tack, det är ju förstås en lösning men inte möjlig för mig just nu då det är för omständligt och jag inte kan äventyra min Macs stabilitet med ett helt färskt OS. Hade jag vetat att detta skulle hända i iOS 10 hade jag väntat med den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-23 14:19
Ursprungligen av CEB:

. Nu synkar de inte mot Macen lägre. Är det någon som vet om jag kan komma runt detta och få igång synkningen igen?

En omväg är att läsa och skriva anteckningarna på macen via iCloud.com

Ursprungligen av BlackSmp:

Uppgradera till MacOs 10.12

Det räcker antagligen att uppgradera till 10.11 El Capitan

Ursprungligen av IngoX:

Det räcker antagligen att uppgradera till 10.11 El Capitan

Sant! Jag missade:)

  • Medlem
  • 2016-09-23 17:35
Ursprungligen av IngoX:

En omväg är att läsa och skriva anteckningarna på macen via iCloud.com
Det räcker antagligen att uppgradera till 10.11 El Capitan

Aha, har försökt hitta hur jag uppgraderar till en lägre version men lyckas inte hitta den, vet du hur man gör månne?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-23 17:43
Ursprungligen av CEB:

Aha, har försökt hitta hur jag uppgraderar till en lägre version men lyckas inte hitta den, vet du hur man gör månne?

Om du tidigare har uppgraderat en mac inloggad med ditt Apple-ID ska du kunna hitta samma version i AppStore under "Köpt". Annars får du ta hjälp av någon som har gjort detta, ladda ner och göra en bootbar installations-USB.

  • Medlem
  • 2016-09-26 10:54
Ursprungligen av IngoX:

Om du tidigare har uppgraderat en mac inloggad med ditt Apple-ID ska du kunna hitta samma version i AppStore under "Köpt". Annars får du ta hjälp av någon som har gjort detta, ladda ner och göra en bootbar installations-USB.

Aj då känner jag ingen, okej, tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden