Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Godkänna Vilkor och avtal för Apple Medietjänster

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! För att jag ska kunna fortsätta uppdatera mina appar i min iPad 3 generation, vill Apple att jag läser avtalet om villkoren om Medietjänster. Jag har svart OK och avtalet har skickats till min mail adress. Jag läst avtalet men jag INTE kunde hitta någonstans klick bar "Acceptera". Jag är mycket tacksam om någon kan hjälpa mig. Skick gärna svar till min e-post address; [email protected]
Tack på förhand,
Roman

Ursprungligen av Roman Arnold:

...Skick gärna svar till min e-post address; [email protected]

Om man ställer en fråga på ett forum, men vill ha svar på mail, så har man totalt missuppfattat vad ett internetforum är.

Dels så riskerar du att få samma svar massor av gånger, eftersom ingen vet vilka som har svarat, och vad de har svarat.

Och dels så är det ju också slöseri med folks tid, eftersom många kanske lägger tid på att skriva svar helt i onödan, när andra redan har gett svar.

Och dels så kan inga andra (som kanske har samma eller liknande problem) dra nytta av svaren och lösningarna, eftersom ingen annan får se svaren mer än du.

Ursprungligen av Roman Arnold:

...jag INTE kunde hitta någonstans klick bar "Acceptera"...

Acceptera nya avtal gör du direkt i App Store i iPaden, eller i iTunes i datorn. Det kommer upp automatiskt nästa gång du köper eller uppdaterar appar.

Att du klickade och valde att få avtalstexten skickad på mail betyder inte att accepterandet ska göras någon annanstans.

Senast redigerat 2016-09-26 13:31
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om man ställer en fråga på ett forum, men vill ha svar på mail, så har man totalt missuppfattat vad ett internetforum är.

Dels så riskerar du att få samma svar massor av gånger, eftersom ingen vet vilka som har svarat, och vad de har svarat.

Och dels så är det ju också slöseri med folks tid, eftersom många kanske lägger tid på att skriva svar helt i onödan, när andra redan har gett svar.

Och dels så kan inga andra (som kanske har samma eller liknande problem) dra nytta av svaren och lösningarna, eftersom ingen annan får se svaren mer än du.

Hello Jesper, Thank you very much for your information! I'm very new with writing in forum and hope that I won't make to many more mistakes.
Thanks, I now understand that I should have scrolled down to the very bottom to find the word "acceptera" and not send the "avtal" to my mail and look for it there.
Thanks again and have a nice day.
Best regards, Roman

1
Bevaka tråden