Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

blue screen, byte ssd

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har haft problem med bluescreen min macbook pro från tidigt 2011, har bytt till ssd hårddisk och tänkt göra en helt ren installation av el captain från USB. Har skapat bootbar usb för installation och får när jag startar upp datorn med usb välja installationen, sedan blir det blått igen! fläktarna börjar efter en stund gå på högvarv och inget händer....vad göra? Trodde nog att bluescreen berodde på ngt i hårddisken men det kanske är fel?

Och allt fungerade fint innan du installerade SSDn?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Och allt fungerade fint innan du installerade SSDn?

nix, bluescreen vid uppstart. det var lite därför jag bytte och så tänkte jag passa på att snabba upp den lite

Googlade:

"If your Mac has made it to the blue screen, we can rule out some possible problems right off the bat. To get to the blue screen, your Mac has to power up, run its basic self-test, check to ensure that the expected startup drive is available, and then start to load data from the startup drive. This is where it got stuck, which means your Mac is in pretty good shape overall, but your startup drive may have some problems."

Ursprungligen av barbapappa_86:

Googlade:

"If your Mac has made it to the blue screen, we can rule out some possible problems right off the bat. To get to the blue screen, your Mac has to power up, run its basic self-test, check to ensure that the expected startup drive is available, and then start to load data from the startup drive. This is where it got stuck, which means your Mac is in pretty good shape overall, but your startup drive may have some problems."

Tack för svar!
Såg den men är inte "startup drive" min hårddisk, som jag ju bytte? Jag kan ju inte heller boota från USB. Konstigt

1
Bevaka tråden