Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om jag hade fått bestämma så hade iPhone SE...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur hade er iPhone SE sett ut om ni fått bestämma?

Min hade haft:

4" med högre upplösning och safirglas.

Nya touch ID

En strömsnålare (långsammare)A9 processor

2Gb ram

8 Mp kameran för att spara plats och kunna bli tunnare än 6:an

Flera olika färger som 5C

Ny design för vem vill gå runt med något som ser ut som det kommer från 2012? Tänk istället en mix mellan iPod touch storlek och 6s design.

Tunnare och lättare än någonsin förr men med bihehållen batteritid. Världens minsta iPhone helt enkelt.

Ingen fysisk hemknapp

Lagring på 64, 128 och 256

... Å namnet hade varit iPhone, bara iPhone inga siffror eller annat.

Ursprungligen i #2274034:

2Gb ram

2 gigabit? Det var inte mycket.

Nej, men skämt åsido, det önskemålet kan du stryka från din liista, för den har redan 2 GB.

http://9to5mac.com/2016/04/01/iphone-5s-vs-ip...

plastskal och vattentät.

  • Medlem
  • 2016-04-08 10:56
Ursprungligen av Ancientdragon:

4" med högre upplösning och safirglas.

Varför är du beroende av högre upplösning än vad ögat kan uppfatta? Vad ska du göra med den, skryta för androidfans?

Ursprungligen av Dalle:

Varför är du beroende av högre upplösning än vad ögat kan uppfatta? Vad ska du göra med den, skryta för androidfans?

Precis, vad skall man annars ha en iPhone till?

Jag upplever 6 och 6s som skarpare och klarare färger men det kanske bara är jag?

Ursprungligen av Ancientdragon:

Precis, vad skall man annars ha en iPhone till?

Jag upplever 6 och 6s som skarpare och klarare färger men det kanske bara är jag?

Det är därför du ska ha en 6s och låta SE vara en lite billigare modell. Fast kanske kommer en 4" 7:a nästa gång som hamnar i en högre prisklass men ska SE kunna hålla lägre pris måste den vara lite sämre men ändå en bra telefon

SE har lika hög ppi som en 6 (326 ppi), så den punkten kan strykas också.
http://www.apple.com/se/iphone/compare/
6+ och 6s+ har en något högre ppi (401), en skillnad vilket åtminstone jag inte har en chans att uppfatta med blotta ögat.

Nya iPhone ingen iPhone

Ursprungligen av Ancientdragon:

Hur hade er iPhone SE sett ut om ni fått bestämma?

Min hade haft:

4" med högre upplösning och safirglas.

Nya touch ID

En strömsnålare (långsammare)A9 processor

2Gb ram

8 Mp kameran för att spara plats och kunna bli tunnare än 6:an

Flera olika färger som 5C

Ny design för vem vill gå runt med något som ser ut som det kommer från 2012? Tänk istället en mix mellan iPod touch storlek och 6s design.

Tunnare och lättare än någonsin förr men med bihehållen batteritid. Världens minsta iPhone helt enkelt.

Ingen fysisk hemknapp

Lagring på 64, 128 och 256

... Å namnet hade varit iPhone, bara iPhone inga siffror eller annat.

Håller med om de funktioner som borde vara med i SE-modellen, särskilt 3DTouch. Nu är jag konservativ och menar att de nya tfn från Apple inte är i linje med Jobs vision. Jag trivs bra med iPhone5S och jag ser de nya tfn mer som ett närmande till den ökända Androidvärlden. Gillar inte alls 6-serien, som inte känns som en iPhone. Nu ska jag påpeka att jag parar min iPhone5s med en iPad2air, och där finns mitt läs/surf behov. Hoppas jag kan behålla min 5:a länge.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-05-10 13:26

Har beställt en SE efter ja simmade med min 6s.

Vad jag kommer att sakna är främre kamerans och skärmens kvalitet samt 3D touch. Men storleken vinner lätt över dessa.
Sen skulle jag inte haft vita eller svarta kanter på baksidan, utan försökt fått dessa att vara i telefonens färg.

I övrigt inte så mycket annat, gillar den. Beställde en guld rosa. Frun beställde en space gray, hon ska sälja sin iphone 6.

Ursprungligen av juanito:

Har beställt en SE efter ja simmade med min 6s.

Vad jag kommer att sakna är främre kamerans och skärmens kvalitet samt 3D touch. Men storleken vinner lätt över dessa.
Sen skulle jag inte haft vita eller svarta kanter på baksidan, utan försökt fått dessa att vara i telefonens färg.

I övrigt inte så mycket annat, gillar den. Beställde en guld rosa. Frun beställde en space gray, hon ska sälja sin iphone 6.

Dyrt med fint väder och bad......?

1
Bevaka tråden