Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in ljud på en Mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har gamla inspelningar på kassett, band och skivor som jag vill föra över till min iMac. Enklast vore om man hade en låda med RCA-kontakter i ena ändan och ett USB-minne i den andra. USB-minnet med musiken stoppar man sedan in i sin Apple-dator. Då jag inte lyckats hitta någon ”Fågel Fenix”, gjorde jag en själv:

Sök på YouTube: "DIY USB Stereo Recorder with line input"

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-03-20 19:53

Snyggt!

Det är kanske något jag missar här, men varför ska man gå via en separat låda med line-in - och ett USB-minne?

Varför inte gå direkt till datorns line-in?

Och om datorn skulle råka sakna line-in så är det lätt ordnat:
http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natve...

Absolut Jesper, så länge det fanns line-in kopplade jag naturligtvis in sladden direkt. Vitsen med denna "låda" är att den är mobil, vi har diverse ljudprylar utspritt i huset och kan inte berget komma till Muhammed så får Muhammed komma till berget.
Jag har sett USB-ljudkort med möjlighet att påverka volymen (på ingången?). Det är stor skillnad på att skicka in en mikrofonsignal och en line-signal. Min "låda" har i alla fall en volymkontroll och den ställer jag genom att lyssna i hörlurarna och dra ner volymen så att ljudet låter rent.

1
Bevaka tråden