Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X Mountain Lion på en MacBook (Late 2009)?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en gammal MacBook (Late 2009) med 3gb ram. En Core2 Duo 2.4Ghz CPU. Installerade en enkel SSD i den. Den kör nu Lion 10.7.5 utan problem. Kommer även bergslejonet att rulla fint på den eller ska jag stanna kvar med lejonet?

Kanske lika bra att stanna kvar på Lion?

Kommer rulla på fint, uppdatera.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-07 12:00

MountainLion före Lion alla dagar i veckan.

Släng in El Capitan när du ändå håller på, vetja. Snabbaste releasen sen Snow Leopard, tycker jag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-12-07 12:18

Bristen på RAM gör nog att jag skulle tveka. Fast å andra sidan kör väl ElCapitan med komprimering...

Ja det är sant, missade att det var 3 GB. Men min MBA med 4 GB funkar helt ok.

Jag uppgradera min gamla MBP (mitten 2009) alldeles nyss till El Capitan och den blev faktiskt riktigt snabb men jag har ju också 8 GB i den.
Nästa steg är nog att skaffa en SSD istf för den lite trötta HDD:n. Impad av att en 6 år gammal dator kan köra senaste OS X.

Ursprungligen av primu[s]®:

Jag har en gammal MacBook (Late 2009) med 3gb ram. En Core2 Duo 2.4Ghz CPU. Installerade en enkel SSD i den. Den kör nu Lion 10.7.5 utan problem. Kommer även bergslejonet att rulla fint på den eller ska jag stanna kvar med lejonet?

Kanske lika bra att stanna kvar på Lion?

Har liknande problem som primus. Jag har en gammal mini med 1.2 gb ram och kan alltså inte köra kaptenen. Tänkte pröva Mavericks men var hittar man den? Har letat på app store men hittar bara senaste OS.

1
Bevaka tråden