Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Röda prickar och flygande möss...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bunkeflostrand
  • 2003-08-18 11:05

Är det sant att "de döda pixlar" från platta skärmar försvinner efter ett tag? Det fick jag veta av en försäljare som sa att jag inte behöver bry mig om "en röd prick" mitt på skärmen av en alldeles ny iMac.

Och sedan är det mus-pilen (markören Ni vet... som flyger okontollerat runt desktopen ibland.

Har Ni haft liknande problem med de nya iMackarna?

f@k it!

Jag har hört att det kan hjälpa om man maserar lite lätt på skärmen, har inte provat så jag kan inte garantera ngt.

Att markören flyger omkring tror jag beror på att den optiska läsaren läser fel mot underlaget, om du lyfter musen el. diligt.

  • Medlem
  • 2003-08-18 22:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Bergvall
Att markören flyger omkring tror jag beror på att den optiska läsaren läser fel mot underlaget, om du lyfter musen el. diligt.

...eller helt enkelt att underlaget är för jämnt (i färg eller struktur). Jag fick slänga bort min fina blanka musmatta med tryck när jag blev med optisk mus, och kör nu direkt på skrivbordet av trä.

faker: Din tråd hamnade nog i fel forum, det här är "Aktuella rykten". Jag flyttar till iMac-forumet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av faker
Är det sant att "de döda pixlar" från platta skärmar försvinner efter ett tag? Det fick jag veta av en försäljare som sa att jag inte behöver bry mig om "en röd prick" mitt på skärmen av en alldeles ny iMac.

Och sedan är det mus-pilen (markören Ni vet... som flyger okontollerat runt desktopen ibland.

Har Ni haft liknande problem med de nya iMackarna?

f@k it!

Låter som en försäljare som vill bli av en iMac med en pixel som fastnat.
Jag skulle inte köpa den, därmot skulle jag vilja veta vilken återförsäljare det rör sig om.
Kan vara bra att veta vilka ÅF som är mindre nogräknade.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-08-20 23:41

Som jag har fattat det så kan den röda pixeln slocka för alltid, men aldrig bli "aktiv" igen.
Det är väl transistorn som driver just den pixeln som har gått sönder, eller nåt i den stilen?
Om du kan tänka dig att leva med en röd prick mitt på skärmen, så kräv att få köpa maskinen billigare.

1
Bevaka tråden