Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP fryser efter start. Funkar endast på extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en MBP mitten 2009 som fryser direkt efter inloggning. Jag har precis köpt ny ssd disk men det visade sig att det inte var disken som var trasig. Det fungerar att formatera och använda den nya och gamla disken utan problem när jag sätter den i ett externt case via usb:n men inte när de sitter integrerade i datorn. Jag har testat allt säker start, nollställning av allt osv.
Är det någon som har erfarenhet av detta problem?

Vad har du för OS på den? Och detta problem dyker upp med den nya och den gamla disken när du bootar upp med dem när de är i själva datorn? Har du bytt ut den gamla disken eller kör du med en extra disk istället för CD-läsaren?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad har du för OS på den? Och detta problem dyker upp med den nya och den gamla disken när du bootar upp med dem när de är i själva datorn? Har du bytt ut den gamla disken eller kör du med en extra disk istället för CD-läsaren?

Jag har använt en USB-sticka med 10.10 att boota med.
Ja precis det uppstår samma problem med båda ssd diskarna när dom sitter i datorn. Men när de sitter i ett externt case så funkar det som de ska. Orginal disken byttes direkt vid köp av datorn 2009 till ssd disken som har suttit i tills idag.

1
Bevaka tråden