Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples bilprojekt ökar farten

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple trampar på gasen och snabbar upp tidsplanen för det bilrelaterade projektet Titan till 2019.

Läs hela artikeln här

Hmmm, ifrån 600 till 1200 personer, kan väl inte vara att tredubbla arbetsstyrkan. ?
Det låter mer som att fördubbla personalen avsett för detta projekt.
Vem kan inte räkna?

Ursprungligen av panther:

Hmmm, ifrån 600 till 1200 personer, kan väl inte vara att tredubbla arbetsstyrkan. ?
Det låter mer som att fördubbla personalen avsett för detta projekt.
Vem kan inte räkna?

Felskrivet, och artikeln är korrigerad.

Vi uppskattar rättelser, men hänvisar isåfall till det särskilda formuläret för detta, hittas längst ner i kommentarsfältet. Diskussionstrådarna är avsedda för att diskutera själva nyheterna.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-09-22 17:38

Favorit i repris av vårt allvetande orakel…

[…] Men så ser verkligheten inte ut - det finns bananer och det finns apelsiner. Apple vet detta och väljer noga vilken branch dom ska äntra och just bilbranchen är en av brancherna dom inte tar i ens med tång. Men dom kommer givetvis att göra grejer kring bilismen...men aldrig tillverka bilar.

http://www.99mac.se/forum/p/2239294

Ursprungligen av Mija:

Favorit i repris av vårt allvetande orakel…

[…] Men så ser verkligheten inte ut - det finns bananer och det finns apelsiner. Apple vet detta och väljer noga vilken branch dom ska äntra och just bilbranchen är en av brancherna dom inte tar i ens med tång. Men dom kommer givetvis att göra grejer kring bilismen...men aldrig tillverka bilar.

http://www.99mac.se/forum/p/2239294

Innan jag klickade så gissade jag... och jag gissade inte fel

  • Medlem
  • 2015-09-22 19:13

Jag har svårt att ta till mig detta. Jag förstår inte, men å andra sidan sitter jag inte i Apples styrelse och ledning. De vet säkert mycket mer än vad jag vet

  • Medlem
  • 2015-09-22 21:14

Att skapa en själv körande bil är nog inte det svåraste. Utan jag tror att det är regelverket som i grunden måste ändras om vi har själv körande bilar i trafiken. Vem är ansvarig vid kollision tex. Det var inte jag för jag uppdaterade min status på FACEBOOK

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-09-22 23:49
Ursprungligen av PaO:

Att skapa en själv körande bil är nog inte det svåraste. Utan jag tror att det är regelverket som i grunden måste ändras om vi har själv körande bilar i trafiken. Vem är ansvarig vid kollision tex. Det var inte jag för jag uppdaterade min status på FACEBOOK

Apple är inte först med det, Tesla har hållit på med det ett tag och har kommit långt med sin autopilot, det är nog inte för intet de har rekryterat personal från just Tesla.

Tesla-chefen: “Självkörande bilar snart här”

I våras sade Tesla-chefen att han ville ha ut dem till sommaren.

Musks löfte: Tesla ska sälja självkörande bilar redan i sommar

  • Avstängd
  • 2015-09-22 23:51
Ursprungligen av Exteron:

Apple är inte först med det, Tesla har hållit på med det ett tag och har kommit långt med sin autopilot, det är nog inte för intet de har rekryterat personal från just Tesla.

http://digital.di.se/artikel/teslachefen-sjal...

vem har har påstått att apple är först? flera biltillverkare håller på med autopiloit så ingen är unik

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-23 08:45
Ursprungligen av BlackSmp:

Innan jag klickade så gissade jag... och jag gissade inte fel

Neither did I

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-23 11:10
Ursprungligen av Mija:

Favorit i repris av vårt allvetande orakel…

[…] Men så ser verkligheten inte ut - det finns bananer och det finns apelsiner. Apple vet detta och väljer noga vilken branch dom ska äntra och just bilbranchen är en av brancherna dom inte tar i ens med tång. Men dom kommer givetvis att göra grejer kring bilismen...men aldrig tillverka bilar.

http://www.99mac.se/forum/p/2239294

kul att mitt inlägg är med

1
Bevaka tråden