Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Endast 1 lampa lyser på Bostream-modemet!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad kan det vara? Efter en flytt så vill inte längre Orckit-modemet lysa med sina 3 lampor längre. Bostreamsupporten säger att det kan vara splittern som inte funkar. Eller modemet. Vad tror ni?

Jag undrar om det är någon som vet ngt om tele-ledningar. KAN det vara mitt jack som är dåligt? Det är ett gammalt hus jag flyttat in i, och tele-ledningarna var fula med sprucket jack. Jag har själv fixat en ny "kåpa" till jacket och mig veterligen så har jag gjort rätt koppling. De 2 ingående trådarna sitter i de 2 undre kopplingarna inne i jacket. Vad jag vet kan det inte bli fel så att säga. Telefonen funkar perfekt - inte minsta brus eller störning. Kan det ändå vara trasigt jack? Att det liksom inte pallar ADSL?

Såvida du har gjort en flyttanmälan och fått beskedet att det nu ska funka på nya adressen så SKA det funka. Saker som ofta strular med adsl är tex att man inte kopplat modemet på förstajacket eller att man använt en förlängningssladd. Är det korrekt kopplat så ring supporten, kan ju vara strul på bostreams sida.

Bli inte förvånad om det är bostreams fel. När jag skaffade det så tog det en vecka från det att jag först fick modemet tills alla lampor tändes och det gick att komma ut på nätet.
Trots det hävdade dom med en dåres envishet att jag var inkopplad. Till slut erkände någon att de bara visste att sig att ordern gått iväg till telestationssnubbarna. Om de sen inte fick tummen ur märkte ju inte de på bostream och tänkte glatt att allt var som det skulle.

1
Bevaka tråden