Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6s från UK

Tråden skapades och har fått 179 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av @ndreas:

Fan vad surt! Men gör inte det, då förlorar du ju även Ebay garantin. Hitta en bättre säljare eller beställ en från UK via Borderlinx, har du tur kan du få en snabbt om du inte väljer PINK

Ska beställa genom borderlinx men vill att pengarna ska synad på kontot först så det inte blir tokigt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-22 09:36
Ursprungligen av dermike:

Inte för att regna på paraden, men tvivlar starkt på att den levereras imorgon. Lär hållas kvar på leveransdepån tills det är dags på fredag.

Oh, reeeaaally?

http://www.macrumors.com/2015/09/22/iphone-6s...

Ursprungligen av zinned:

Man blir lite ledsen över att personen som får telefonen först FÖRST väljer att filma vertikalt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-22 10:44
Ursprungligen av tv_anton:

Man blir lite ledsen över att personen som får telefonen först FÖRST väljer att filma vertikalt

Klantskalle, borde bli fråntagen telefonen.

Haha ja han kunde ju nöjt sig med en iPhone 5

Men blir lite besviken på kameran av de bilder som postades! Men är väl säkert omgivningen som inte är optimal!

Vad har ni för status på era ordrar? Jag har fortf. Prepairing for dispatch. När kan man förvänta sig att dom skickas?

Ursprungligen av the_karate_kid:

Vad har ni för status på era ordrar? Jag har fortf. Prepairing for dispatch. När kan man förvänta sig att dom skickas?

De ligger garanterat på ett laget i England så berodde på hur långt det är till lagret så får vi nog mail imorgon eller torsdag

Shipment dispatched. Skönt!

Ursprungligen av the_karate_kid:

Shipment dispatched. Skönt!

Min också!

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-09-25 13:48

Då ska vi se... betalat och klart hos Borderlinx. Hoppas detta blir första gången de får iväg samma dag hehe

Min kom precis fram till min kompis i London! Tar flyget ikväll efter jobbet

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-25 14:27
Ursprungligen av dermike:

Då ska vi se... betalat och klart hos Borderlinx. Hoppas detta blir första gången de får iväg samma dag hehe

Garanterat inte idag och det är först nu som du betalade och fick iväg det, tyvärr. Hade de fått paketet runt 09 UK-tid och du hade släppt det direkt så hade det haft en chans att hinna iväg idag.

Vad hade ni för carrier? Jag har DPD och det verkar fortf. inte dykt upp hos Borderlinx. Status Out for Delivery hos Apple och kan inte spåra paketet på DPD's hemsida.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-09-25 15:51
Ursprungligen av the_karate_kid:

Vad hade ni för carrier? Jag har DPD och det verkar fortf. inte dykt upp hos Borderlinx. Status Out for Delivery hos Apple och kan inte spåra paketet på DPD's hemsida.

UPS

Ursprungligen av dermike:

UPS

Har din kommit till BL?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-09-25 16:07
Ursprungligen av the_karate_kid:

Har din kommit till BL?

Ja se några poster upp

Min andra order kom till Borderlinx idag DPD, runt 15:10 svensk tid! Men har inte dykt upp på deras sida och lär inte göra det innan på Måndag. De jobbar ju inte helger och behöver minst 1 dag för att få ordern reggad till ens adress.

Ursprungligen av @ndreas:

Min andra order kom till Borderlinx idag DPD, runt 15:10 svensk tid! Men har inte dykt upp på deras sida och lär inte göra det innan på Måndag. De jobbar ju inte helger och behöver minst 1 dag för att få ordern reggad till ens adress.

Har du kunnat spåra på DPD's sida eller såg du det på statusen hos Apple? Jag har ju också DPD men verkar fortf. inte kommit. Man kan ju tycka att dom borde levereras samtidigt av samma budfirma...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-25 16:22
Ursprungligen av @ndreas:

[...]och behöver minst 1 dag för att få ordern reggad till ens adress.

Nej då...eller vad syftar du på egentligen?

När den inkommer till BL så syns det på ditt konto väldigt snabbt, inom kanske en timme. Därefter är det bara för dig som kund att se till att få iväg den.

Edit: Ah, fattade nu...det gällde DPD och inte BL

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-25 16:24
Ursprungligen av the_karate_kid:

Har du kunnat spåra på DPD's sida eller såg du det på statusen hos Apple? Jag har ju också DPD men verkar fortf. inte kommit. Man kan ju tycka att dom borde levereras samtidigt av samma budfirma...

Du behöver inte oroa dig för det. Det tar längre tid för DPD att få upp paketet i sitt system så att du kan spåra den än vad det tar att leverera den. Du kommer alltså sannolikt att se den på ditt BL-konto (och notis i ditt mailkonto) innan du har möjlighet att spåra den hos DPD.

Ursprungligen av @ndreas:

Då vart mina beställda, blev 3st

iPhone 6s Rose Gold 128 GB,
iPhone 6s Svart 64 GB
iPhone 6s Guld 64 GB

Nu den olidliga väntan

En fråga till er som beställer från UK, är ni inte rädda för att paketet försvinner? Hört historier om att Borderlinx "tappar bort" paket.

Ursprungligen av the_karate_kid:

Har du kunnat spåra på DPD's sida eller såg du det på statusen hos Apple? Jag har ju också DPD men verkar fortf. inte kommit. Man kan ju tycka att dom borde levereras samtidigt av samma budfirma...

Du får gå in på: http://www.dpd.co.uk

Skriv in det långa spårnumret från Apple och då bör det komma upp!

Mitt dök upp nu på BL och betalat och klart uppdaterat priset på värdet och enligt support borde den gå iväg idag

Ursprungligen av @ndreas:

Mitt dök upp nu på BL och betalat och klart uppdaterat priset på värdet och enligt support borde den gå iväg idag

Min dök upp till slut. Har också uppdaterat priset och betalat. Supporten jag pratade med trodde inte den skulle hinna gå iväg idag dock

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-25 18:45
Ursprungligen av @ndreas:

Mitt dök upp nu på BL och betalat och klart uppdaterat priset på värdet och enligt support borde den gå iväg idag

Tror snarare att de sa "we will do everything we can to have it dispatched today"

Ska till och beställa en 6s+ och ska använda mig utav Borderlinx. Första frågan som dyker upp är om jag ska logga in med mitt Apple-ID eller genomföra köpet som gäst?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2015-09-25 19:50
Ursprungligen av Cancerman:

Ska till och beställa en 6s+ och ska använda mig utav Borderlinx. Första frågan som dyker upp är om jag ska logga in med mitt Apple-ID eller genomföra köpet som gäst?

Använd ditt apple-Id, fungerar utmärkt sedan anger du borderlinx adressen som du får vid registrering på borderlinx sida.

Ursprungligen av Robban G:

Använd ditt apple-Id, fungerar utmärkt sedan anger du borderlinx adressen som du får vid registrering på borderlinx sida.

Tack för snabbt svar.

Nu är ordern lagd och förväntas levereras mellan 5-12 okt. Antar att det är datum för när Borderlinx tar emot paketet?

Ursprungligen av Cancerman:

Nu är ordern lagd och förväntas levereras mellan 5-12 okt. Antar att det är datum för när Borderlinx tar emot paketet?

Ja, det är ju din leveransadress.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-25 23:51
Ursprungligen av Cancerman:

Tack för snabbt svar.

Nu är ordern lagd och förväntas levereras mellan 5-12 okt. Antar att det är datum för när Borderlinx tar emot paketet?

Korrekt. Sedan tar det inte mer än en dag från att de skickar det vidare tills att du har den i handen...om inte TNT Express klyddar, så klart.

Bevaka tråden