Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

icloud drive begränsningar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar vara så att man inte kan dela en länk till ett dokument på icloud drive, utan man måste skicka (som mail,t.ex.) hela filen.
Det verkar också vara så att man inte synka selektivt, dvs ha allt i molnet men bara vissa saker på macen.

Varför i hela fridens namn är det så? Apple gör ju allting mycket svårare.
(Detsamma gäller ju också bristen på åtkomst till filsystemet i ios. Det blir skitkluddigt att göra vissa saker)

Kommer Apple att ändra på detta?

/Bjarne Bertelsen

  • Avstängd
  • 2015-09-18 13:45
Ursprungligen av Bjarne Bertelsen:

Det verkar vara så att man inte kan dela en länk till ett dokument på icloud drive, utan man måste skicka (som mail,t.ex.) hela filen.

beror på vilken fil du vill dela,är det ett pages doument tex kan man skicka en länk innifrån pages.

Det verkar också vara så att man inte synka selektivt, dvs ha allt i molnet men bara vissa saker på macen.

Ursprungligen av Bjarne Bertelsen:

Varför i hela fridens namn är det så? Apple gör ju allting mycket svårare.
(Detsamma gäller ju också bristen på åtkomst till filsystemet i ios. Det blir skitkluddigt att göra vissa saker)

Kommer Apple att ändra på detta?

/Bjarne Bertelsen

frågor som bara apple kan svara på

En annan grej jag undrar över varför man måste ladda ner lokalt alla videos o dylikt och inte streama? Sjukt störigt.

Streaming video kräver speciell teknik och det är nog inga molntjänster för konusmenter jag känner till som har det (DropBox, etc) - streaming har SVTplay, Netflix, YouTube, etc. Det är alltid download som gäller för disk-space-tjänster, men många appar/tjänster väljer att börja spela upp det som har hunnits ladda ner under tiden resten laddas ner - man har en cashe-lösning. Varför Apple valt att inte ha det så vet jag inte, men det skulle inte fövåna mig om det kommer efter en update.

Ursprungligen av westerlu77:

En annan grej jag undrar över varför man måste ladda ner lokalt alla videos o dylikt och inte streama? Sjukt störigt.

1
Bevaka tråden