Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook pro + Dell U2413 = Sant

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-09-08 14:55

Hej,
Har precis köpt en macbook pro. Har sen tidigare en Dell u2413 som jag gärna vill fortsätta använda. Men enheterna har svårt med varandra. Bilden är hemsk. Hög kontrast och hög skärpa som inte går att påverka via inställningar eller kalibrering. Har googlat mig fram om att det handlar om signaler från datorn. YPbPr och RGB. Jag gillar att arbeta med min mac men när det gäller att ändra på koder i datorn så kan jag verkligen ingenting. Finns det en vänlig själ där ute som kan hjälpa mig med en enkel förklaring att lösa detta problem? Tack för ett bra forum!

Hur är skärmen kopplad till datorn? (kablar, adaptrar)
Hur ser skärminställningarna ut i datorn nu? (upplösning, m.m.)

För att göra specialinställningar, som man normalt inte kommer åt via datorns inställningar, så kan du prova SwitchResX.

  • Medlem
  • 2015-09-09 09:29

Hej Jesper,
Tack för svaret.
Skärmen är kopplad med mini displayport till hdmi. Tyvärr så har det inte med skärmens inställningar eller kalibrering att göra. Det har med signalerna som datorn skickar till skärmen. Jag behöver ändra YPbPr till RGB. Där har jag problemet. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-09 09:50
Ursprungligen av MEJ:

Hej Jesper,
Tack för svaret.
Skärmen är kopplad med mini displayport till hdmi. Tyvärr så har det inte med skärmens inställningar eller kalibrering att göra. Det har med signalerna som datorn skickar till skärmen. Jag behöver ändra YPbPr till RGB. Där har jag problemet. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.

en snabb googling gav mig detta: https://discussions.apple.com/thread/4286200?...
I slutet av tråden kommer några tips om hur man kunde fixa det.

Senast redigerat 2015-09-09 10:54
Ursprungligen av MEJ:

...kopplad med mini displayport till hdmi...

Prova Displayport eller DVI, i stället för HDMI.

Ursprungligen av MEJ:

Jag behöver ändra YPbPr till RGB. Där har jag problemet. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.

Har du kollat SwitchResX som jag tipsade om? Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av programmet, men vet att där kan man göra inställningar som man normalt inte kommer åt.

1
Bevaka tråden