Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smarty PHP?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon på 99mac.com som kan Smarty PHP? Jag tycker det verkar som ett mycket smidigt sätt att bygga PHP-lösningar med templates. (och har sett resultat som imponerar!)

http://smarty.php.net/

Jag har prövat ett otal olika templatesmotorer till PHP och det jag till sist föll för (det som jag ännu inte svurit över) är att på sitt sätt skippa templatemotorn.... Det låter skumt men här är en artikel som förklarar det hela:

http://www.massassi.com/php/articles/template_engines/

Kortfattat går det ut på att istället för att ha en templatemotor med sitt eget lilla språk och sina egna begränsningar så använder man sig av php självt som templatespråk. Det gör att man slipper alla begränsningar, templateklassen blir mycket mindre och således blir det mindre parsning och därför ganska snabbt också.

Men framförallt är det väldigt enkelt och det är framförallt det som gjort att jag använder det.

Det man får tänka på är att klassen som ligger på ovanstående hemsida innehåller två buggar. Den ena är att den behandlar alla object man skickar till set-metoden som Template-objekt (löses med en enkel koll om det medskickade objecktet är av typen Template) och den andra är att fetch-metoden krashar om man inte satt några variabler (löses också med en enkel if-sats).

Lycka till

Johannes på poeter.se är en fena på Smarty.

smarty hör till dom bättre template engines som finns därute, dock har det alltid slutat med att jag har skrivit min egen för att jag har aldrig varit i behov av den avencerade nivån och funktioner som smarty erbjuder, och faktiskt så har jag oftast gjort som ovannämde artikel föreslår, varför göra det krångligt?

men, när du först ha satt dig in i alla smarty tags och hur du använder det bakomliggande så kommer du nog tycka att det är ett utmärkt system, om du alltså kommer för använding för allt dvs.

(och borde inte det här vara i utvecklingsforumet? eller är det bara ekslusivt för applescript och cocoa/carbon?)

1
Bevaka tråden