Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Uploaded with ImageShack.us

Sådär ser mitt ut nu för att vara lite mer on-topic. Dock anser jag väl guidning till hur man åstadkommer saker som faktiskt är screenshot relaterat på sätt och vis höra hemma här.

Uploaded with ImageShack.us

Testar nocturne som jag blev tipsad av Krillestoffe samt MyMac4Ever samt ny bakgrund för att få Menyfältet att smälta in lite bättre. Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till nocturne än.

Några inlägg borttagna, håll er till topic, tack.

Här kommer mitt bidrag..

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-01-06 10:04
Ursprungligen av Gäst:

Jag kommer posta mitt snart

Här är mitt, dockan göms automatiskt

Ursprungligen av Nosf:

Hej, här kommer första skärmdumpen från en nybliven switcher

Bättre sent än aldrig, men råkar du ha länken till bakgrunden?

Här är mitt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-05-26 18:12

Som det ser ut i dagsläget med Obsidian menu bar.

Ooh Aeroseum! och en SF37 från F21 i luleå i en äkta berghangar... vackert så en gammal flygsoldat får tårar i ögonen!
för visst sjutton är det en SF37 med kameran under kroppen, en SH37 hade ju även kamera i nosen det vet jag för dem flög dem från F13 då det begav sig...

Ursprungligen av Gusten68:

Ooh Aeroseum! och en SF37 från F21 i luleå i en äkta berghangar... vackert så en gammal flygsoldat får tårar i ögonen!
för visst sjutton är det en SF37 med kameran under kroppen, en SH37 hade ju även kamera i nosen det vet jag för dem flög dem från F13 då det begav sig...

SH37 är det på bilden. SF37:an har en kamera i nosen. Du blandade ihop dem vilket är lätt hänt. Ja, nog är den en skönhet alltid.

Ursprungligen av regalboss:

SH37 är det på bilden. SF37:an har en kamera i nosen. Du blandade ihop dem vilket är lätt hänt. Ja, nog är den en skönhet alltid.

Just ja! ja jag får alltid för mig att SH37 är den med kameran i nosen... vilken mäktig maskin det var, såg första gången dem flög uppvisning med attack Viggen med 4 plan... när dem vände baken mot publiken och samtidigt tände ebk, ja då hade självaste thor bleknat av avund, det lät som dem rev himlen i två delar!

Ursprungligen av Gusten68:

Just ja! ja jag får alltid för mig att SH37 är den med kameran i nosen... vilken mäktig maskin det var, såg första gången dem flög uppvisning med attack Viggen med 4 plan... när dem vände baken mot publiken och samtidigt tände ebk, ja då hade självaste thor bleknat av avund, det lät som dem rev himlen i två delar!

Helt OT - men på den gamla goda tiden när man i Sverige både flög inhemsk plan och dessutom bjöd in utländska ja då kunde man då och beskåda MiG på Sturup Airshow. Jösses jävlar - om man tyckte Fpl37 var maffigt så kan jag säga att MiG:en var helt otroligt övermaffig:)

/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-05 12:00
Ursprungligen av martinator:

Helt OT - men på den gamla goda tiden när man i Sverige både flög inhemsk plan och dessutom bjöd in utländska ja då kunde man då och beskåda MiG på Sturup Airshow. Jösses jävlar - om man tyckte Fpl37 var maffigt så kan jag säga att MiG:en var helt otroligt övermaffig:)

/

No offence men vi behöver påtala det lite då och då - tråden är endast till för att visa sina screenshots och frågor om länka till dessa, inte diskussioner

Dessa tas med fördel i annan tråd eller PM.

*police over and out*

Ursprungligen av zinned:

No offence men vi behöver påtala det lite då och då - tråden är endast till för att visa sina screenshots och frågor om länka till dessa, inte diskussioner

Dessa tas med fördel i annan tråd eller PM.

*police over and out*

uppfattat!!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-06-12 10:02

Någon som vet vilket program/app som gör att låten man spelar syns i menubar såsom regalboss har?

Ursprungligen av joakimo:

Som det ser ut i dagsläget med Obsidian menu bar.

Egen bild eller har du en länk?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-06-12 10:43
Ursprungligen av Insane:

Någon som vet vilket program/app som gör att låten man spelar syns i menubar såsom regalboss har?

SmashTunes kanske?

http://community.spotify.com/t5/Help-Desktop-...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-06-12 11:16

Tack då du skickade denna så hittade jag den jag letade och det var Simplify

Såhär ser mitt ut. Jag behöver dock hjälp att bestämma var jag ska ha dock menyn:)

http://imgur.com/Hzort78

http://imgur.com/T3DvoCT

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-06-12 19:35
Ursprungligen av Mymac4ever:

Egen bild eller har du en länk?

https://www.dropbox.com/s/fugnp4j50w1vzn5/Cra...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-07-09 23:12

Här är min screenshot, det är Tännfallet utanför Åre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-26 18:29
Ursprungligen av lindbergmarcus:

Har du bakgrundsbilden att dela? Tack!

Yosemite 10.10.5

El Capitan 10.11.1
Kör skrivbordet rätt vanilla med Übersicht widget som visar väder.

Kör ju med dubbla Cinema Led Display's.. så det ser lite knäppt ut. Men dom vita små prickarna som föreställer stjärnor rör på sig långsamt. Ger ett litet lugn faktiskt

Ursprungligen av KillwithSkill:

Kör ju med dubbla Cinema Led Display's.. så det ser lite knäppt ut. Men dom vita små prickarna som föreställer stjärnor rör på sig långsamt. Ger ett litet lugn faktiskt

Häftigt!! Hur har du fixat det?

Ursprungligen av emil_stahl:

Häftigt!! Hur har du fixat det?

Live Wallpaper!
https://itunes.apple.com/se/app/live-wallpape...
Finns ju fler sk "skins" sen ett varningens tecken är att den appen är liiiite buggig. Ibland så ändras bakgrunsdbilden. Men det kan ha och göra med att jag kör med dubbla skärmar. Ibland så kopplar jag ur den ena skärmen och då muppar det till sig...

Finns en till app som bättre som heter Living Wallpaper, men det har dåligt stöd för dubbla skärmar (än så länge) Men där finns en nattmåne över ett hav där dom små vågorna rör sig.
https://itunes.apple.com/se/app/living-wallpa...

Det gäller ju att ha nån som inte stör för mycket....

Senast redigerat 2015-11-20 16:22

Gått något år sedan jag posta sist. Nyare och fräschare!

Bevaka tråden