Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple håller event 9 september

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple håller ett mediaevent den 9 september i år där de kommer att visa upp nya Iphone-modeller och andra nyheter, enligt en rapport.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-08-09 11:40

Jag hoppas på en fyratumstelefon i 5C-design med Touch ID (med samma prestanda som nya iPod Touch, eller bättre) och en ny Apple TV. Då kanske jag skaffar en TV igen efter nästan ett år utan

Apple TV, Ipad Mini 4! Det räcker för mig!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-09 12:33

ATV 4, iPad Mini 4 och iPhone 6s, där e mina inköp.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-08-09 12:40
Ursprungligen av zinned:

ATV 4, iPad Mini 4 och iPhone 6s, där e mina inköp.

Beredd att hålla med (förutom 6S om den är större än 4"). Mini 1:an börjar bli lite långsam

TV 4 och nya 4-5k skärmar vore nice fast skärmar kommer nog aldrig.
Resten klarar jag mig utan ett år till om inget pajar

Tänkte säga skärm i 3840x2160 till min macbook men nu har vi ju sett 4096x2304 eller vad det var i El Capitan som är lite för tungt.

Jag misstänker att nästa skärm är en 27-tums Thunderbolt 3-skärm i 5K med USB-C-kontakt. Kanske kommer i höst.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Tänkte säga skärm i 3840x2160 till min macbook men nu har vi ju sett 4096x2304 eller vad det var i El Capitan som är lite för tungt.

Jag misstänker att nästa skärm är en 27-tums Thunderbolt 3-skärm i 5K med USB-C-kontakt. Kanske kommer i höst.

Jag hoppas på 30-32" då det blir lite småttigt på en 27"s, iaf för mina trötta ögon. Men tror inte Apple kommer komma med lösa skärmar på ett bra tag tyvärr.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-08-10 13:44
Ursprungligen av CekariYH:

Jag hoppas på 30-32" då det blir lite småttigt på en 27"s, iaf för mina trötta ögon. Men tror inte Apple kommer komma med lösa skärmar på ett bra tag tyvärr.

För det första så tror jag inte att Apple kommer komma med lösa skärmar alls då skärmen är hela datorn (både då och nu), för det andra så finns det ingen anledning för dem att presentera varken skärmar/datorer eller nu iPad Mini på ett iPhone event.
iPad har ett eget event som brukar vara runt november och skärmar/datorer presenteras varje år på WWDC i juni, jag tvivlar även på att en ny Apple TV kommer presenteras på detta event då även dessa brukar presenteras på WWDC.

Ursprungligen av Exteron:

För det första så tror jag inte att Apple kommer komma med lösa skärmar alls då skärmen är hela datorn (både då och nu), för det andra så finns det ingen anledning för dem att presentera varken skärmar/datorer eller nu iPad Mini på ett iPhone event.
iPad har ett eget event som brukar vara runt november och skärmar/datorer presenteras varje år på WWDC i juni, jag tvivlar även på att en ny Apple TV kommer presenteras på detta event då även dessa brukar presenteras på WWDC.

Dom har då och nu lös(a) skärm(ar) av eget märke för försäljning. Däremot att dom skulle presentera en på nästa event är nog väldigt liten.

Jag tittar in här var tredje månad och hoppas på rykten eller nyheter om en desktopmodell för konsumentmarknaden.

Så nytt rykte om event, nytt hopp

Ett omdöpt HD 7970M (dvs R9 M290X) eller dubbla FirePro D300 kan rimligen inte fortsätta att vara mina enda val? Jag hankade mig länge fram på Mac Pro Alu med dyra "förra generationens" GPU men har nu gett upp att försöka ha en stationär mac.

Såvisst, skulle en Air Pro eller Skylake macbook pro dyka upp så får det väl bli ett köp.

Men kommer det en riktig desktop kommer jag tälta utanför butiken.

Skulle vara kul om Apple smyglanserade en uppfräschning av MacPro, ny CPU, GPU, samt ny SSD teknik (samma som senaste MacBook Air) i samband med eventet (gärna tidigare).

Ursprungligen av The Real Viking:

Skulle vara kul om Apple smyglanserade en uppfräschning av MacPro, ny CPU, GPU, samt ny SSD teknik (samma som senaste MacBook Air) i samband med eventet (gärna tidigare).

Nä, för det har jag inte råd med

1
Bevaka tråden