Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ITunes-bibliotek borta

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Efter en uppdatering till nya Itunes försvann all min musik/album på ITunes. Ringde supporten men dom hade problem med uppkoppling/Skärmdelning för att hjälpa mig. Vad jag förstod skulle det finnas en mapp som hette "Previous iTunes Libraries" den fanns inte, men jag hittade den i min uppbackning. Och där finns det filer med olika datum "iTunes Library 2014-11-15.itl" vad gör jag nu? är det bara att dubbelklicka på den eller?

MVH
Osse

Senast redigerat 2015-07-13 20:13
Ursprungligen av osseosse:

Hej. Efter en uppdatering till nya Itunes försvann all min musik/album på ITunes. Ringde supporten men dom hade problem med uppkoppling/Skärmdelning för att hjälpa mig. Vad jag förstod skulle det finnas en mapp som hette "Previous iTunes Libraries" den fanns inte, men jag hittade den i min uppbackning. Och där finns det filer med olika datum "iTunes Library 2014-11-15.itl" vad gör jag nu? är det bara att dubbelklicka på den eller?

MVH
Osse

Att dubbelklicka tror jag inte hjälper.
Du kan väl kopiera den senaste av "iTunes Library YYYY-MM-DD.itl" filerna och lägga den i iTunes mappen och sedan döpa om den till bara "iTunes Library.itl".

Men då du faktiskt hade en backup (kanon!). Kan du inte hitta en sen "iTunes Library.itl" där?

Ursprungligen av HåkanE:

Att dubbelklicka tror jag inte hjälper.
Du kan väl kopiera den senaste av "iTunes Library YYYY-MM-DD.itl" filerna och lägga den i iTunes mappen och sedan döpa om den till bara "iTunes Library.itl".

Men då du faktiskt hade en backup (kanon!). Kan du inte hitta en sen "iTunes Library.itl" där?

Jag hittade i backuppen. den finns inte på macen. Men det skulle den göra enligt supporten. Menar du att jag ska ersätta "iTunes Library.itl" med mitt "iTunes Library 2014-11-15.itl"? tack för snabbt svar

/Osse

Ursprungligen av osseosse:

Jag hittade i backuppen. den finns inte på macen. Men det skulle den göra enligt supporten. Menar du att jag ska ersätta "iTunes Library.itl" med mitt "iTunes Library 2014-11-15.itl"? tack för snabbt svar

/Osse

Exakt, testa att ersätta din befintliga "iTunes Library.itl" med "iTunes Library 2014-11-15.itl". Men jag skulle ta en kopia av original "iTunes Library.itl" först (t.ex kopiera den till skrivbordet) - bara för säkerhets skull.

Du har ingen "iTunes Library.itl" i din backup som är nyare än 2014-11-15?

Ursprungligen av HåkanE:

Exakt, testa att ersätta din befintliga "iTunes Library.itl" med "iTunes Library 2014-11-15.itl". Men jag skulle ta en kopia av original "iTunes Library.itl" först (t.ex kopiera den till skrivbordet) - bara för säkerhets skull.

Du har ingen "iTunes Library.itl" i din backup som är nyare än 2014-11-15?

Ok provar. Nä jag har ingen nyare vilket är väldigt konstig då backupen gjordes 2015-05-26

MVH
Osse

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-07-13 19:11

Kolla för säkerhets skull storleken på itl-filerna så att du inte skriver över ditt riktiga bibliotek med en tom backup.
Men det kanske du redan tänkt på.

Glöm ej backup på backupen..

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-07-13 19:47

Ny iTunes 12.2.1 finns att hämta nu, inkluderar ett antal rättningar och någon nyhet.

1
Bevaka tråden