Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logga ut från mitt Apple ID och iMessage på annan enhet?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är inloggad med mitt Apple-ID, iMessage, iCloud och på AppStore på en iPad och vill nu logga ut från allt (Jag kommer dock inte åt iPaden så det måste ske från en dator eller från min iPhone).
Hur gör jag?

(Det är främst iMessage jag vill ha bort.)

Kom just på, räcker det med att byta lösenord kanske?

Vänta så ska jag kolla om det går att göra från iCloud.com

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-06-21 14:46

Nej det går inte utan du måste ha den fysiskt för att kunna göra det.
Det är väl bara att be den som har den logga ut?

Ursprungligen av reboot81:

Njae det innebär att den blir "obrukbar" och jag antar att TS vill att den ska gå att använda ändå.

Ja jag får nog byta lösenord och sen smyglogga ut från allt då jag är i närheten.

Hur blir det om jag byter mailadress knuten till mitt Apple-ID, har en iCloud-adress men vill ha min vanliga mail istället?

Senast redigerat 2015-06-21 16:24

Hade samma problem en gång då jag glömde logga ut från en enhet jag gav iväg, bytte mailen bara på iCloud så var det klart.

Ja det verkar vara det enklaste.
Men stöter på ett problem direkt.

Då jag loggar in på: https://appleid.apple.com/se och sedan ”Hantera ditt Apple-ID
Så står där:
Apple-ID och primär e-postadress
[email protected]
Verifierad

Men det finns ingen ”Ändra” text att trycka på till höger.
Kollade med en kompis och på hans dator finns det det, hos mig är det tomt.
Någon som har en idé?

Jag kan ändra mitt till höger om mailadressen, loggade dock in på engelska sidan.
https://appleid.apple.com/account/manage

Om du lägger till en alternativ adress så kanske du kan ändra den primära sen.

Ursprungligen av keptang:

Jag kan ändra mitt till höger om mailadressen, loggade dock in på engelska sidan.
https://appleid.apple.com/account/manage
Om du lägger till en alternativ adress så kanske du kan ändra den primära sen.

Ja det verkar finnas en "Ändra"-länk för alla vänner jag frågar, men inte för mig. Spelar ingen roll om jag har alternativ-adress eller inte, inte heller svensk/engelsk-sida har betydelse.
Så sjukt mysko, vet att jag gjort det förut också.

Började man med egen domän eller kanske yahoo/gmail/hotmail-Outlook så kan man byta e-postadress på sitt AppleID.

Men har man en mac/me/icloud kan du inte ändra adress alls.

Ursprungligen av Borttaget:

Men har man en mac/me/icloud kan du inte ändra adress alls.

Inte på något sätt?
Så då måste man skaffa ett nytt Apple-ID och sen flytta alla sina enheter, kort etc till det?
Smidigt värre Apple.

Senast redigerat 2018-07-23 13:23
Ursprungligen av Chaosstar:

Inte på något sätt?
Så då måste man skaffa ett nytt Apple-ID och sen flytta alla sina enheter, kort etc till det?
Smidigt värre Apple.

Apple är väl inte direkt kända för att vara smidiga i dessa fall när det gäller deras moln-lösningar som skiftat genom åren.
Men prova att ringa Apple imorgon och be om att få din primära adress ändrad.

Ursprungligen av Chaosstar:

Inte på något sätt?
Så då måste man skaffa ett nytt Apple-ID och sen flytta alla sina enheter, kort etc till det?
Smidigt värre Apple.

Jag har då inte fått byta efter försök.

Fast självklart skall du prova och se om de släppt på tyglarna nu.

Ursprungligen av Chaosstar:

Inte på något sätt?
Så då måste man skaffa ett nytt Apple-ID och sen flytta alla sina enheter, kort etc till det?
Smidigt värre Apple.

Tanken med att man ska kunna byta den mailadress man har till ett Apple ID är ju ifall man t.ex. byter ISP så att man inte längre har kvar mailadressen. I det här fallet kommer ju din mailadress ifrån Apple själva och den finns ju kvar.
Till syvende och sist är det ju trots allt du själv som har tabbat dig och lämnat ifrån dig en iPad utan att nollställa den.

Men går det inte att kontakta personen som har din gamla Ipad och be hen att logga ut från den? Jag kan misstänka att personen ifråga borde också vara frustrerad över att ta emot iMessage avsedda för dig (med mera)

Fick faktiskt bli en återställning, personen i fråga (en äldre dam) hade inget Apple-ID så jag blåste iPaden igen och lät henne vara med då vi gjorde alla stegen.

Tack för hjälp alla.

Senast redigerat 2015-06-25 20:36
1
Bevaka tråden