Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta runt iMovie projekt mellan olika macar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill ha ett iMovie-projekt på en extern USB-hårddisk som jag sedan kan flytta runt och jobba med på olika macar.
Hur gör jag det?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-04 09:09
Ursprungligen av onnyt:

”Anslut en extern hårddisk till datorn.
En symbol för hårddisken visas i händelsebiblioteket.”

Har startat om programmet och jag har en Mac OS Extended (journalförd) hårddisk inkopplad via USB 3. Men hittar ingen hårddisksymbol någonstans. :/

Senast redigerat 2015-06-04 11:51
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-04 16:47
Ursprungligen av Chaosstar:

”Anslut en extern hårddisk till datorn.
En symbol för hårddisken visas i händelsebiblioteket.”

Har startat om programmet och jag har en Mac OS Extended (journalförd) hårddisk inkopplad via USB 3. Men hittar ingen hårddisksymbol någonstans. :/

Funkar faktiskt inte hos mig heller just nu. Vete fan vad som hänt. Har provat med olika hårddiskar på olika macar. Konstigt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-04 17:33

Har du iMovie 10 eller 11?

Ursprungligen av onnyt:

Har du iMovie 10 eller 11?

10.0.8

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-06 07:29

Ahh OK. Det är så O-macigt det kan bli och jäkligt krångligt. Undrar just hur det gänget tänkte när de skrev koden för iMovie 10. Håddisken syns inte i programmet utan man måste skapa ett projekt på målhårddisken.
Man gör som i iPhoto, man startat upp programmet med alt-tangenten nertryckt. I rutan som dyker upp väljer man då att skapa ett nytt projekt och var det skall ligga.
När projektet ha skapats stänger du ner iMovie igen.
Starta upp iMovie igen med alt nertryckt och välj ditt originalprojekt.
När iMovie är igång går du till Finder/extern HD/ditt nya projekt och dubbelklickar på det.
Nu skall det dyka upp i iMovies Bibliotek.
Nu kan du börja flytta ditt arbete.

Jävla meck men vad gör man. Finns lite lättare/annorlunda beskrivet här. https://www.youtube.com/watch?v=4pIVvDuzVZY

Ja man undrar ju varför de valt att ha det så.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-06 17:12
Ursprungligen av Chaosstar:

Ja man undrar ju varför de valt att ha det så.

Helt ofattbart dåligt. Jag slutade mer eller mindre använda iMovie efter att iMovie HD slutade fungera på nyare OS. Har en gammal PowerBook med OS X 10.4 (tror jag att det är). Den drar jag igång när jag behöver redigera lite film med iMovie HD.

Tror att jag kör in Adobe Premiere Elements 13 istället, kändes för krångligt det här.

1
Bevaka tråden