Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortering av Tv-serie på iPad

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har ett litet problem när det gäller TV-serier som jag för över från iTunes till min iPad. I iTunes ser jag avsnitten sorterade per serie och markerar jag serien så ser man alla avsnitten från den serien till höger.
Problemet är när jag för över alla program/avsnitten till iPaden. Då sorteras dem på säsong så olika serier, som är på samma säsong, kommer under samma ikon/avdelning.

Jag har försökt att fylla i alla metadata jag kunnat på olika sätt men får det inte att ändras i iPaden. Det går ju att ha det så som det är eftersom man ser vilka serier och avsnitt det är men det hade varit bra att få det sorterat på serie/säsong istället. Tidigare blev det så som jag menar av sig själv.

Tack på förhand!

Naturligtvis hittade jag en lösning i stort sett i sökningen efter jag gjort detta inlägg.

För er som har samma problem (verkar vara de flesta sen 8.2) så kan man avhjälpa detta genom att fylla i regissör under fliken Sortering. Jag fyllde i namnet på serien och det sorterades fint med säsonger under.

1
Bevaka tråden