Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förminskning av fönster i Finder

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-03 14:07

Kan man få tillbaka funktionen "Förminska fönster" i Finder?
Efter OS 10.6.8 tog Apple bort denna funktion, gröna knappen i vänstra övre hörnet, och ersatte den med "Fullskärm". OK, man kan hålla nere Alt-tangenten vid tillbakagång men detta gör att halva fönstret ändå har en stor vit yta. Tidigare omslöt fönstret enbart antalet befintliga Ikoner. Samtidigt tog dom bort knappen "Göm sidofältet".
Göm sidofältet kan man leva med men fönsterförminskningen är rena idiotin, speciellt på en laptop.
Med anledning av ovanstående försämringar är det för mig omöjligt att uppgradera till senaste OS.

Finns det någon hjälp?

Ursprungligen av Kenn:

Kan man få tillbaka funktionen "Förminska fönster" i Finder?
Efter OS 10.6.8 tog Apple bort denna funktion, gröna knappen i vänstra övre hörnet, och ersatte den med "Fullskärm". OK, man kan hålla nere Alt-tangenten vid tillbakagång men detta gör att halva fönstret ändå har en stor vit yta. Tidigare omslöt fönstret enbart antalet befintliga Ikoner. Samtidigt tog dom bort knappen "Göm sidofältet".
Göm sidofältet kan man leva med men fönsterförminskningen är rena idiotin, speciellt på en laptop.
Med anledning av ovanstående försämringar är det för mig omöjligt att uppgradera till senaste OS.

Finns det någon hjälp?

Göm sidofältet har ju fortfarande ett snabbkommando, så som du skriver, knappen kan man nog leva utan.

När det gäller fönsterförminskningen kan kanske program som Moom vara till assistans? Finns flera tips på andra liknade i kommentarerna till mitt test också.

Senast redigerat 2015-05-05 11:09
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-05-05 15:26
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Göm sidofältet har ju fortfarande ett snabbkommando, så som du skriver, knappen kan man nog leva utan.

När det gäller fönsterförminskningen kan kanske program som Moom vara till assistans? Finns flera tips på andra liknade i kommentarerna till mitt test också.

Stort tack till Ida!
Har testat Moom nu och programmet är inte helt dumt. Ska testa vidare.

Känner du till andra liknande program så är jag tacksam för tips.

1
Bevaka tråden