Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Ah, det är klart det sitter en vanlig USB i andra änden...då blir det iPhone-laddaren. Borde iofs ladda snabbare med iPad-laddaren.

Det finns en övre gräns för hur mycket laddström ett batteri kan ta emot. Min iPhone laddar inte snabbare med ipadladdaren än med iphoneladdaren.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-26 22:10
Ursprungligen av keptang:

Beror helt på enheten, vad den accepterar, inte vad adaptern kan leverera.
Precis som iPhone/iPad eller annan valfri enhet som kan laddas via USB.

Ursprungligen av pmarriott:

Det finns en övre gräns för hur mycket laddström ett batteri kan ta emot. Min iPhone laddar inte snabbare med ipadladdaren än med iphoneladdaren.

Det är ju sant, så klart. Börjar nog bli trött här...

Ursprungligen av zinned:

Ah, det är klart det sitter en vanlig USB i andra änden...då blir det iPhone-laddaren. Borde iofs ladda snabbare med iPad-laddaren.

Frågan är om den klarar av den högre strömstyrkan. Nu är det bara iPhone 6 som klarar av Ipad laddare vad jag vet.

Edit: Alldeles för långsam

Ursprungligen av nollnoll:

Någon som vet något om reparation? Om min klocka går sönder här i Sverige, kan jag gå till Apple Store här och få hjälp? Läste att med Apple Care+ har man världsgaranti, vet någon hur detta fungerar?

https://www.apple.com/uk/support/products/wat...

Borde väl fungera här i Sverige då?

Nja, tidigare så gällde bara garantin reparationer om produkten såldes i landet, så skulle du få problem så får du ta dig till ngt av släppländerna, även med Applecare+.

Jag har alddat mina telefoner med iPadladdaren länge, och innan 6:an så gick det betydligt snabbare att ladda med iPadladdaren, iaf upp till 80% då telefonen började begränsa strömupptaget för att inte sabba batteriet.

Jag har faktiskt köpt en sån här på Ikea.
Perfekt med 3 uttag för usb.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00...
Testa denna länken istället.

Ursprungligen av westerlu77:

Jag har faktiskt köpt en sån här på Ikea.
Perfekt med 3 uttag för usb.
http://ikea.com/se/sv/catalog/products/art/00...

Länken fungerar inte.

Edit: Jag gjorde det och den fungerade inte först.

Senast redigerat 2015-04-27 06:20
Ursprungligen av Måns97:

Det här är kanske lite förhoppningar mer, men hur som:
Kan vi dra slutsatsen att iOS 8.4 kommer släppas en stund innan september? Är det möjligt att Apple även uppdaterar Watch i samma veva? Med då 8.3-grejerna. (eller ses Watch OS som helt skiljt från iOS?)
Du har antagligen rätt i att Watch OS kommer uppdateras först, precis som 8.3 som kom före klockan.

Det kan nog bli 9.0 istället.

Ursprungligen av pbstr:

Någon som beställt Space grey sport som har fått sin skickad? Min beställning gick igenom några minuter efter apple store öppnade men det verkar stå stilla Vad har ni som köpt på ebay fått ge för era? de flesta verkar ha ett slutpris på minst 3000:- över apples priser men man vill ju inte vänta

Min är levererad till USA och skickad vidare till Sverige, det är 38" så möjligen är det varför den kom 24/4. Borde ha den idag

Då så! Då var den här! Klockan känns verkligen Apple-kvalit'et! Sportarmbandet är superskönt på! Det tar ett tag innan man vänjer sej med kommando och så. Men det ska man nog stå ut med;)

Ursprungligen av westerlu77:

Då så! Då var den här! Klockan känns verkligen Apple-kvalit'et! Sportarmbandet är superskönt på! Det tar ett tag innan man vänjer sej med kommando och så. Men det ska man nog stå ut med;)

Fusk!

Ursprungligen av simulacra:

Nja, tidigare så gällde bara garantin reparationer om produkten såldes i landet, så skulle du få problem så får du ta dig till ngt av släppländerna, även med Applecare+.

Kan du förklara för mig vad följande då betyder på Apples hemsida?
"Local Apple hardware service when travelling within Europe"

Jag tolkar det som att ifall man är utomlands, kan man få reparationer av sina produkter?

Ursprungligen av nollnoll:

Kan du förklara för mig vad följande då betyder på Apples hemsida?
"Local Apple hardware service when travelling within Europe"

Jag tolkar det som att ifall man är utomlands, kan man få reparationer av sina produkter?

Börja här istället...

http://www.apple.com/legal/sales-support/applecare/applecareplus/docs/applecareplus_uk_tc.html

Citat:

6.2.5.1. If You are not a Business Customer, You are only entitled to purchase this Policy if You have Your main residence in the United Kingdom and You are aged 18 years or over on the date of purchase of this Policy.

Sedan så tror jag att vi kan släppa resten såsom nedan

Citat:

7.5. The Hardware Coverage service options may vary between countries depending on local capability. Please visit AppleCare+ Support for further details.

Vilket innebär att du inte kan kräva service i Sverige. Du kanske kan få det men det är inte säkert.

Citat:

7.7. If You seek to make a claim under this Policy in a country that is not the country of purchase, You will need to comply with all applicable import and export laws and regulations, and You will be responsible for all customs duties, value added tax and other associated taxes and charges that may apply.

Nu är det iofs inte några skatter som tillkommer mellan oss och UK

BTW: Ni med "juni" som planerat leveransdatum, har ni fått ett specifierat datum nu? Jag såg att min backupklocka som tidigare stod "juni" numera är specificerad till "4-6 veckor 27/5-9/6"

Och det finns uppgifter om svarta sportmodeller som nu debiteras kontot trots att de har 12-26/5 som planerad leverans.

Det börjar röra på sig.

Använder ni som förhandsbokat Borderlinx? Har det fungerat bra (vid tidigare köp)?

Ursprungligen av BlackSmp:

BTW: Ni med "juni" som planerat leveransdatum, har ni fått ett specifierat datum nu? Jag såg att min backupklocka som tidigare stod "juni" numera är specificerad till "4-6 veckor 27/5-9/6"

Och det finns uppgifter om svarta sportmodeller som nu debiteras kontot trots att de har 12-26/5 som planerad leverans.

Det börjar röra på sig.

Det står fortfarande "juni" på min. Beställd av Apple Store Tyskland.

Ursprungligen av j0hanSE:

Använder ni som förhandsbokat Borderlinx? Har det fungerat bra (vid tidigare köp)?

Har använt BL vid ett flertal släpp av iPhone. Har alltid fungerat klockrent för mig. Tog Tyskland via en bekant denna gång pga det dyra pundet plus att Apple denna gång faktiskt började avbryta order med BL som leveransadress.

Ursprungligen av pmarriott:

Har använt BL vid ett flertal släpp av iPhone. Har alltid fungerat klockrent för mig. Tog Tyskland via en bekant denna gång pga det dyra pundet plus att Apple denna gång faktiskt började avbryta order med BL som leveransadress.

Lucky you! Vilken valde du? Själv väntar man frenetiskt på att de skall gå ut med datum när second wave blir planerad till!

Jag är rätt sugen på en Apple watch men är det så att Apple kommer köra ettårs-cykler så väntar jag till gen 2. Finns det några rykten kring  watch-cykler?

Ursprungligen av koffas:

Jag är rätt sugen på en Apple watch men är det så att Apple kommer köra ettårs-cykler så väntar jag till gen 2. Finns det några rykten kring  watch-cykler?

Det är väl ganska självklart att de vill fylla på pengacykeln kring våren. Så Jag tror att de kommer att släppa gen 2 till mars 2016.

Ursprungligen av koffas:

Jag är rätt sugen på en Apple watch men är det så att Apple kommer köra ettårs-cykler så väntar jag till gen 2. Finns det några rykten kring  watch-cykler?

Lite tidigt för att dra några slutsatser. Allt man kan göra är att gissa - och vem ska du lita på?

Finns väl inte en chans att det kommer en ny redan till hösten - sex månader ifrån gen 1 releasen. Eller..?

Ursprungligen av BlackSmp:

Lite tidigt för att dra några slutsatser. Allt man kan göra är att gissa - och vem ska du lita på?

Det känns ganska logiskt att man kör samma cykler som de flesta andra, dvs ettårs. I så fall borde rykten börja cirkulera i höst runt svenska lanseringen. (skulle jag gissa)

Fan vad tråkigt det är att vänta, kan de inte skynda på snart

Tim Cook sa precis att han hoppas kunna introducera Apple Watch i nya länder i slutet av juni.

Så second wave förhoppningsvis i slutet av juni.

Juni... argh...

Ursprungligen av j0hanSE:

Juni... argh...

Med tanke på situationen så är det så bra som vi kan förvänta oss, jag är inte helt säker på att de kommer att klara juni ens

Jag beställde en klocka den 24:e april och har leveransdatum juni i UK. Så även om de öppnar ordrar i slutet av juni så lär de inte komma förrän i juli.

Ursprungligen av grenhall:

Jag beställde en klocka den 24:e april och har leveransdatum juni i UK. Så även om de öppnar ordrar i slutet av juni så lär de inte komma förrän i juli.

La min order den 14 april och det står fortfarande juni på min. Sen ska man masa sig till Tyskland och plocka upp den. Litar inte på att kollegorna där inte tar 2 veckor på sig att skicka den vidare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-28 09:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Med tanke på situationen så är det så bra som vi kan förvänta oss, jag är inte helt säker på att de kommer att klara juni ens

Jag är enig, jag tvivlar på att de kommer kunna klara av juni för fler länder.

Det finns en tråd på Macrumors forum, gällande leverans av stainless steel-modellen, och de går verkligen in på detaljer där och förlitar sig på att deras köplats är i enlighet med vilken minut och sekund som de mottog sitt bekräftelsemail på beställningen från Apple. Om det kan anses vara en godkänd variabel, just nu så tror jag de som fick sitt mail kring xx:05:00 börjar få rörelse på sina beställningar, alltså fem minuter efter släppet, och då har det ändå gått fyra dagar sedan de skulle börjat levereras. Med den takten så kommer det ju ta en månad innan de har ens betat av de som beställde första halvtimmen.

Tror ni fortfarande att Apple kommer släppa klockan i ytterligare länder under Juni?

Bevaka tråden