Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga bilder tar ändå plats?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dotterns telefon börjar sina på lagringsutrymme, men bilderna gör mig galen. Kan någon förklara hur 0 bilder kan ta upp 2.4gb utrymme?

Går det här att lösa på något sätt?

Ursprungligen av Elmeholt:

Dotterns telefon börjar sina på lagringsutrymme, men bilderna gör mig galen. Kan någon förklara hur 0 bilder kan ta upp 2.4gb utrymme?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/884791/IMG_4424.PNG

https://dl.dropboxusercontent.com/u/884791/IMG_4425.PNG

Går det här att lösa på något sätt?

Hur ser det ut under fliken "Bilder"? Du visar bara "Album" och den kan vara hyfsat tom trots att man har synkat in en massa bilder ändå.

Ursprungligen av HåkanE:

Hur ser det ut under fliken "Bilder"? Du visar bara "Album" och den kan vara hyfsat tom trots att man har synkat in en massa bilder ändå.

Sorry, missade skriva det. Men det är helt tomt under bilder oxå.

Ursprungligen av Elmeholt:

Sorry, missade skriva det. Men det är helt tomt under bilder oxå.

Skumt, minst sagt. Har det funnits en massa bilder som ni tagit bort eller har det aldrig funnits bilder på telefonen? Brukar ni synka den mot en dator? Om så, hur ser det ut i iTunes vad gäller synkning av bilder?

Ni råkar inte ha en Windows dator i närheten? Om man kopplar in en iPhone mot en sådan med USB sladden dyker telefonen upp som en kameraenhet i utforskaren. Kanske finns det bilder där som inte dyker upp i Bilder appen (långskott, men va fasen...).

Kanske läge att återställa telefonen? Om ni tar en backup först borde det ju rimligtvis resultera i att telefonen sopas och det som läggs tillbaks är helt fritt från bilder. Förhoppningsvis i alla fall... :-/

Har samma problem och kan inte hitta någon info på nätet.

Har du hittat något nytt?

Ursprungligen av chrisakbas:

Har samma problem och kan inte hitta någon info på nätet.

Har du hittat något nytt?

Har lyckats få bort utrymmet som bilderna upptar iaf, om det är en lösning vettefan. Gick in under iCloud-inställningar i telefonen, och Bilder, där aktiverade jag "iCloud-bildbilbiotek (beta)" och valde "Optimera iPhone-lagring" under. Efter det så försvann det upptagna utrymmet iaf, och nu verkar det stämma.
Du kan ju testa om det fungerar även på er telefon.

Ursprungligen av Elmeholt:

Har lyckats få bort utrymmet som bilderna upptar iaf, om det är en lösning vettefan. Gick in under iCloud-inställningar i telefonen, och Bilder, där aktiverade jag "iCloud-bildbilbiotek (beta)" och valde "Optimera iPhone-lagring" under. Efter det så försvann det upptagna utrymmet iaf, och nu verkar det stämma.
Du kan ju testa om det fungerar även på er telefon.

Tack jag ska försöka med detta!

Ursprungligen av Elmeholt:

Har lyckats få bort utrymmet som bilderna upptar iaf, om det är en lösning vettefan. Gick in under iCloud-inställningar i telefonen, och Bilder, där aktiverade jag "iCloud-bildbilbiotek (beta)" och valde "Optimera iPhone-lagring" under. Efter det så försvann det upptagna utrymmet iaf, och nu verkar det stämma.
Du kan ju testa om det fungerar även på er telefon.

Hon har ios 8 och där hittar jag inte "optimera iphone lagring"

The search continues

Ursprungligen av chrisakbas:

Hon har ios 8 och där hittar jag inte "optimera iphone lagring"

The search continues

Men du kan aktivera icloud-bildbibliotek i alla fall? Hjälpte inte?

Ursprungligen av Elmeholt:

Men du kan aktivera icloud-bildbibliotek i alla fall? Hjälpte inte?

Japp det gick men det gav ingen effekt

Ursprungligen av chrisakbas:

Hon har ios 8 och där hittar jag inte "optimera iphone lagring"

The search continues

Inställningen är en ios8 inställning. Det verkar konstigt att den inte finns om iCloud bildbibliotek är aktiverat.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2015-04-14 20:04

Hej!
Samma sak har nu hänt på min mammas mobil. Hon har nio bilder i bilderappen men det står att det är över 10 gb bilder på telefonen.
Hittade ni någon lösning?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-04-29 11:39

LÖSNING

Hade samma problem på ipaden.
Letade lite på engelska forum och hittade en lösning, minst sagt märklig sådan.

Gå till inställningar/allmänt/datum & tid
Avmarkera ställ in automatiskt och ställ tillbaka datumet i enheten sisådär 6 månader (eller mer om det behövs).
Gå till bilder/album/senast raderade.
Nu ligger "spökbilderna" (eller filmerna) i den mappen.
Ta radera alla så befrias utrymmet.

Återställ datum

Ursprungligen av Elmeholt:

Dotterns telefon börjar sina på lagringsutrymme, men bilderna gör mig galen. Kan någon förklara hur 0 bilder kan ta upp 2.4gb utrymme?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/884791/IMG_4424.PNG

https://dl.dropboxusercontent.com/u/884791/IMG_4425.PNG

Går det här att lösa på något sätt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-30 23:24
Ursprungligen av copster:

Hade samma problem på ipaden.
Letade lite på engelska forum och hittade en lösning, minst sagt märklig sådan.

Gå till inställningar/allmänt/datum & tid
Avmarkera ställ in automatiskt och ställ tillbaka datumet i enheten sisådär 6 månader (eller mer om det behövs).
Gå till bilder/album/senast raderade.
Nu ligger "spökbilderna" (eller filmerna) i den mappen.
Ta radera alla så befrias utrymmet.

Återställ datum

Provade detta men ingen lycka.
Fick en ny iPhone 6 på garanti och gjorde en nyinstalation ifrån iCloud.
Och nu i mobilen så är det under lagring 172 MB på bilder och kamera medansvar i paddan 1.9 GB under samma meny?
Fattar inte detta. Måste jag göra en fabriksreset på paddan?

1
Bevaka tråden