Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdaterat till Yosemite - kan ej stänga av wifi längre ...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-03-20 21:16

Hej!

Uppdaterade till Yosemite (10.10.2) i går och installationen gick jättebra. Behöver/vill nu stänga av wifi, men upptäcker att det inte går! Datorn börjar efter ca två sekunder söka upp och starta wifi igen. Mycket irriterande! Har provat att starta om datorn och har googlat, men alla sökningar på wifi och Yosemite handlar om att folk har problem med att hitta wifi-signal; jag har ju det motsatta problemet ... Det fungerade utmärkt att stänga av wifi med Maverick. Vad gör jag för fel?

Jag har en macbook pro (late 2011).

Testat med att starta upp med säker start, samt med en annan användare?

  • Medlem
  • 2015-03-21 12:28
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat med att starta upp med säker start, samt med en annan användare?

Tack för tips! Testade med att använda annan användare, men det var samma problem. Dock fungerade det att stänga av wifi i säkert läge! Men jag vet inte vad jag ska använda denna kunskap till ... Så fort jag återgår till mitt eget konto så är ju problemet tillbaka.

Finns det något kul man kan göra med verktygsprogrammen? Testade med att köra en diagnos under nätverksinställningar, men diagnosens förinställda frågor handlade bara om att jag INTE når internet och det problemet har ju inte jag ...

1
Bevaka tråden