Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs-dokumentär kritiseras

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under helgen premiärvisades dokumentären "Steve Jobs: The Man in the Machine" på en festival i USA och får blandad kritik.

Läs hela artikeln här

Gäsp. Låter som om man har hört allt innan. Som i Isaacsons biografi exempelvis.

Om det är en docu som fokuserar på hans psykopatiska drag så är det ju ett tillskott i en docu-flora om denna man som fokuserar på "geniet" och "han som kunde se in i framtiden". Alltså inte ett gäsp för en gångs skull. Kanske. Jag får se när jag ser den :-).

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-03-19 01:55

Skulle vara kul och intressat att se och bilda sig sin egen uppfattning. Hoppas att den släpps i Sverige någon gång.

Jag tycker fortfarande att "Pirates of Silicon Valley" ger en mer komplett bild av Steve Jobs, trots att den inte alls fokuserar på honom. Den filmen har också sina brister, men är sevärd om man inte sett den.

Jo, jag har nog sett allt av vikt om denna historiskt fantastiska tid i kalifornien...och Pirates... är fortfarande den bästa :-D. Man borde göra en remake - med lite mera nya detaljer som kommit - och fet fullbudget - ty manuset är bra som det är. Egentligen har inget väsentligt sagts sedan denna gamla rulle. För oss som såg den när den kom så har resten varit repetition och repris. I princip. Kanske en av filmhistoriens mest underskattade filmer?

Ursprungligen av Micke Byström:

Jag tycker fortfarande att "Pirates of Silicon Valley" ger en mer komplett bild av Steve Jobs, trots att den inte alls fokuserar på honom. Den filmen har också sina brister, men är sevärd om man inte sett den.

Citat:

Very disappointed in SJ:Man in the Machine. An inaccurate and mean-spirited view of my friend. It's not a reflection of the Steve I knew.

Ingen av oss kände Jobs. Vem han var som privatperson var med stor sannolikhet någon helt annat än den kallsinniga affärsman han visade upp publikt. Så att han framställs på det sättet är helt rimligt, det var den bilden vi fick av honom.

1. Snubben förnekade sitt eget barn (och ångrade sig senare, men det förändrar ingenting av detta extremt onaturliga beteende av en ryggradslös varelse)
2. Han blåste Wozniak på första dealen dom gjorde. Pundarbeteende. Slödder.
3. Han vägrade att ge ett penny (aktier) till lojala trotjänare från starten när Apple börsintroducerades...så Wozniak och några andra (sunda själar) splittade upp en del av vad dom fick och gav solidariskt till dessa personer utan makt.

Detta är dokumenterade fakta och dessa punkter räcker för att jag dömer ut mannen som en psykopat - ett svin. En sådan man dänger upp ordentligt där jag kommer från

Han var ju också en sensationell visionär och hade en mystisk förmåga att hitta talanger och driva dom till det yttersta. Han brann passionerat för saker. Etcetcetc... Men det är en annan sak. Dessa egenskaper hade Hitler och Stalin också.

Ursprungligen av McDarwin:

Ingen av oss kände Jobs. Vem han var som privatperson var med stor sannolikhet någon helt annat än den kallsinniga affärsman han visade upp publikt. Så att han framställs på det sättet är helt rimligt, det var den bilden vi fick av honom.

1
Bevaka tråden