Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft ger bort ytterligare 100 gigabyte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Microsoft vill bli kung av molnlagring, och erbjuder gratis lagringsutrymme i ett år till Dropbox-användare.

Läs hela artikeln här

Det var inte fel i kombination med den andra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-02-20 09:54

Jag har 1TB på OneDrive men använder det väldigt lite, av en stor anledning. Deras överförings och nedladdningstider.

Satt på en 200/200 lina i veckan och skulle ta ner en stor fil från min OneDrive. Fick en snitthastighet på 602kb/s ...

Ursprungligen av kladda:

Jag har 1TB på OneDrive men använder det väldigt lite, av en stor anledning. Deras överförings och nedladdningstider.

Satt på en 200/200 lina i veckan och skulle ta ner en stor fil från min OneDrive. Fick en snitthastighet på 602kb/s ...

Det var ingen höjdare, jag får åtminstone runt 3MB/s (min. 2MB/s), det räcker för mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-02-20 11:49

Ja 2-3mb hade varit kalas. Får samma på min 100/100 på kontoret, tyvärr

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-02-20 11:52

215GB ledigt, vid test av uppladdning svänger det mellan 2,5 - 8 MB/s på en 100/100-lina, detta via wifi från min MBPr.

Detta kollat via Activity Monitor, det svänger friskt upp och ner..

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-02-20 12:00

Värt att veta, kanske, är att OneDrive har ett synkprogram, men att det inte klarar skiftlägeskänsliga (Case sensitive) filsystem.
Precis det jag använder på min MBPr givetvis.

Ursprungligen av mattiL:

Precis det jag använder på min MBPr givetvis.

Har du någon anledning att köra detta?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-02-20 14:21
Ursprungligen av hansfilipelo:

Har du någon anledning att köra detta?

Skulle bara testa och se om den funkade, jag hade 15GB gratis vid det tillfället, klart mer än 3,25 på Dropbox.

Fast du kanske menade case sensitive, jag har kört Linux / UNIX länge och gillar detta.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-03-01 23:55

Sorgligt segade jag beställa!

"This storage promotion is now over."

1
Bevaka tråden