Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Platstjänster har slutat fungera | iPhone 6, iOS 8.1.3, jailbreak

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-02-18 16:03

Skulle checka in på FB häromdagen när det står att "Platsen inte kunde hittas". Det var påslaget i inställningarna så testade att öppna "Kartor" och den hittar inte heller. Har gjort några omstarter, ibland visas pilen uppe i statusbaren men fungerar ändå inte. iOS 8.1.3 på en jailbreakad iPhone 6. Har inte installerat några nya appar eller tweaks, utan upptäckte detta bara idag.

Nån som kan veta vad det är, om det kan vara nåt tillfälligt etc? Tänkte i alla fall kolla innan återställning då den processen är lite omständig.

Senast redigerat 2015-02-18 16:59

Finns ens platsen? Kan du checka in i andra appar?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Finns ens platsen? Kan du checka in i andra appar?

Flesta platser finns väl i kartor.
Inte rymden kanske iofs.

edit: Fullständing återställning är vad jag sett som gäller för andra som har samma problem iom jailbreak.
iGotYa verkar ställa till det, men kan säkert vara något annat också.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-02-18 17:40
Ursprungligen av keptang:

Flesta platser finns väl i kartor.
Inte rymden kanske iofs.

edit: Fullständing återställning är vad jag sett som gäller för andra som har samma problem iom jailbreak.
iGotYa verkar ställa till det, men kan säkert vara något annat också.

Inget som har med GPS att göra fungerar. Har inte det tweaket installerat och har som sagt inte installerat nåt annat, det som är så konstigt. :/

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-02-19 11:38

Löste sig själv på kvällen utan att jag gjorde nåt. Märkligt.

Ursprungligen av CEk:

Löste sig själv på kvällen utan att jag gjorde nåt. Märkligt.

Av erfarenhet så brukar jailbreakade lurar agera lite skumt efter ett tag. Kan även ha absolut ingenting med det att göra..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-03-06 11:31
Ursprungligen av barbapappa_86:

Av erfarenhet så brukar jailbreakade lurar agera lite skumt efter ett tag. Kan även ha absolut ingenting med det att göra..

Kan vara så! Verkar dock vara lokaliserat till bara jobbet, GPS:en fungerar i bil etc så kan leva med det.

1
Bevaka tråden