Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klistra in fungerar ej

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-02-15 12:58

Det går inte att klistra in vare sig via mus eller tangentbord och använder jag rullgardinsmenyn så händer ingenting såvida jag inte markerar ord och då raderas de. Gäller samtliga program.
Datorn är omstartad och tangentbordet är skakat och dammsugit.

Du måste kopiera/klippa ut något för att kunna klistra in, har du gjort det?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-02-15 14:50
Ursprungligen av keptang:

Du måste kopiera/klippa ut något för att kunna klistra in, har du gjort det?

Hur tror du att jag upptäckte det? Det var naturligtvis när jag skulle klistra in något jag kopierat. Jag har ju dessutom försökt på många flera olika sätt att klistra in kopierad/urklippt text innan jag vänder mig till forumet. Att "klistra in" är gråmarkerad i rullgardinen betyder INTE att jag inte kopierat eller klippt ut. Var inte dum mot mig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-02-15 15:04

Det var säkert inte för att vara dum mot dej, men eftersom du inte skrev vad du hade gjort innan måste vi ju förstås fråga!
Är det alltid så, oavsett vilket program du använder (vilka har du testat?), även i Finder?
Version av OSX?

Ursprungligen av munvig:

Hur tror du att jag upptäckte det? Det var naturligtvis när jag skulle klistra in något jag kopierat. Jag har ju dessutom försökt på många flera olika sätt att klistra in kopierad/urklippt text innan jag vänder mig till forumet. Att "klistra in" är gråmarkerad i rullgardinen betyder INTE att jag inte kopierat eller klippt ut. Var inte dum mot mig.

Ingen aning, det var bara en fråga då du inte angav vad du exakt gör, har inget med dum att göra.

Hoppas du hittar en lösning, du kan enkelt prova med en ny användare och se om det fungerar där så vet du iallafall att det har något med din användare att göra eller inte.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-02-16 10:19
Ursprungligen av keptang:

Ingen aning, det var bara en fråga då du inte angav vad du exakt gör, har inget med dum att göra.

Hoppas du hittar en lösning, du kan enkelt prova med en ny användare och se om det fungerar där så vet du iallafall att det har något med din användare att göra eller inte.

Ursäkta mig det var inte meningen att vara otrevlig eller snarstucken, men jag trodde faktiskt inte att det gick att använda "klistra in" utan att man först kopierat eller klippt ur något, därför upplevde jag frågan lite fel. Jag har provat med ny användare och jag har testat i alla program jag kan komma på, även kopplat i och ur tangentbordet. Till sist fick jag ta mig tiden att ominstallera operativsystemet och då löste det sig.
Tack för ert engagemang!

Märkligt fel och det var samma med en ny användare.
Du är dock inte ensam om problemet, har du uppdaterat till Yosemite? om inte, gör det om din dator tillåter det.

Kolla i systeminställningar / tangentbord / genvägar (bör det heta på svenska), något som tagit över vanliga copy/paste där?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2015-02-16 11:58
Ursprungligen av keptang:

Märkligt fel och det var samma med en ny användare.
Du är dock inte ensam om problemet, har du uppdaterat till Yosemite? om inte, gör det om din dator tillåter det.

Kolla i systeminställningar / tangentbord / genvägar (bör det heta på svenska), något som tagit över vanliga copy/paste där?

Jo, jag har uppdaterat till Yosemite, kollade även inställningarna för tangentbordet innan jag vände mig hit. Men som sagt när jag tog mig tiden att ominstallera Yosemite fixade det sig.
Tack än en gång för omtanke!

1
Bevaka tråden