Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tryck på tröjja

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-12 16:31

Hej på er,

Jag har tryckt några t-shirtar hemma med en gammal hederlig screentrycksgrej.
Jag har fått mkt beröm för mina t-shirts och folk undrar om de kan köpa de nån stans så jag tänkte att jag skulle trycka några serriöst hos någon firma.

Hade tänkte trycka typ 25 st eller nått till att börja med för att testa om de säljer. Det handlar alltså inte om några stora upplagor.

Jo. nu till frågan. Har ni några förslag vart jag ska trycka dessa tröjjor, och vart jag kan ta köpa in tröjjorna.(bästa är ju om det är samma ställe). Något billigt ställe? helst, är ju bara ett hobbyprojekt men med god kvalite och helst inte allt för konservativa tryckare.

Jag hade tänkt mig typ "fruit of the loom" hood-tröjjor och några t-shirts.

Är det nån som har några egna erfarenheter från några tryckerier eller vet ställen där man kan köpa lite trendigare tröjjor eller t-shirts?
Spelar ingen roll vart de ligger, men själv bor jag i stockholm.

Vad kan 25 st hood-tröjjor med typ tvåfärgstryck kosta? inkl allt...

MVH

Patrick

  • Oregistrerad
  • 2003-08-12 16:50

Tack du var då snabb...

Får kolla upp de imorn eller nått.

Fler..gärna några med hemsidor eller några ni vet är grymma. Gärna som har grymma kläder och inte "fits all" ala H&M.

P

  • Oregistrerad
  • 2003-08-12 17:40

Jag är ute efter exakt samma sak. Problemet är som jag ser det att hitta någon som både kan trycka och få tag på schyssta kläder.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-12 18:17

Kolla med Screen Tees på Gula Sidorna

  • Oregistrerad
  • 2003-08-12 21:05

tack ska ringa de också. Men finns ingen som kan berätta om personliga erfarenheter?

Där finns en firma i Ljungby, Småland, som jag tryckte upp en drös tröjor hos när vi skulle ha lagtröjor till en brännbollsturnering för ett tag sedan.

Bra kvalitet, schysst pris och massor att välja på, allt ifrån schysst t-shirtar, långärmadtröjor av alla de slag till jackor osv osv.

Ljungby Screen AB _ _
Kånnav. 5, 341 31 LJUNGBY _
Tel 0372-100 24
Fax _ 0372-837 84

Har dock ingen hemsida vad jag vet, men dom kan säkerligen skicka kataloger osv till dig med alla klädsorter de har.

Ring och snacka med dom så kan du säkert ordna en schysst deal om du ska trycka upp ett gäng tröjor.

Mvh Wendel

  • Oregistrerad
  • 2003-08-13 09:04

Jag har ringt; Screen Teesm, de har bara nummret till en fax verkar det som...

www.kuvertteamet.se hade bara t-shirtar.

LJUNGBY tryckeriet höll bara på med tryck på papper och etiketter och så.

Men Ljungby textiltryckeri fick jag nummret till istället 0372-834 04.

Tänkte bara säga det så inte fler ringer till den andra killen...

MVH

Patrick

Ska du köpa tröjor separat kan du kolla www.texet.se

  • Oregistrerad
  • 2003-08-13 09:50

De funkar, men det måste ju finnas nån som har riktigt in sig för lite mer trendiga och inte bara raka fula tröjjor. De jag tänkte sälja till kommer aldrig köpa om det inte är rätt "cut" på grejjerna. Nått företag måste ju insett att det finns en marknad för tröjjor också.

Patrick

Citat:

Skrevs ursprungligen av Dega
Har ni några förslag vart jag ska trycka dessa tröjjor

http://www.mera.se/

Fint den fungerade i Safari den sidan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-13 20:35

www.clipper.se är distributör av tröjor och andra "profilkläder" avsedda för tryck och brodyr.

Ring den för att kolla om de har nån tryckare/återförsäljare i närheten av där du bor.

  • Avstängd
  • 2003-08-13 20:38

Jag tryckte hos en firma i Sundbyberg men tror de bytt ägare Låg intill där de brukade ha torgförsäljning nära Systembolaget.

Annars http://www.skoltrojor.se/

plus snacka med bryggerier de brukar veta om bra kvalitets tryck.

Intressant. Är själv i samma tankar. Dock, vet någon bra "hemma" metoder för att testa?

Har ingen lust att lägga ut 600-700 kr för en tröja. Eftersom dom flesta kräver att man kör med 10-20 tröjor.

  • Avstängd
  • 2003-08-14 06:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Intressant. Är själv i samma tankar. Dock, vet någon bra "hemma" metoder för att testa?

Har ingen lust att lägga ut 600-700 kr för en tröja. Eftersom dom flesta kräver att man kör med 10-20 tröjor.

Jag har "gjort tröjor hemma några stycken men de håller inte i tvätten
Man printar på "strykjärnspapper"
En variant är att ta med en CD med motivet till t.ex. Köpenhamns centralstation. Jag fick fyra T-skjortor gjorda Billigt 1994 de håller än i tvätten en aning bleka nu men bilderna helt Ok.
Om du inte skall till Kbh så finns det säkert liknande på en marknad eller Cirkus Bra bommulstyg och en gammal maskin är bäst.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 08:23

Jag har också gjort några hemma som man nästan inte ser någon skillnad på hemmatryck och riktigt tryckt.

Jag köpte en sådan gammal hederlig box, låda med ett nät i. Sedan köpte jag täckade textilfärg och köpte schablonpapper och klippte ut mitt mönster. Sedan lägger man bara det under nätet och drar med skapan ett par gånger med färg och det blir skitbra. För jobbiga mönster är ju jobbiga att sitta och skära med skallpell men men det blir bra i alla fall. Funkar hur bra som helst i tvätten och så. Du kan även återanvända mallen. Du får inte riktigt samma kvalite som hos tryckeri med det är tusengånger bättre än att stryka på ett utprintat papper.

Du får även den där härliga klippiga trycket som jag gillar...

Prylarna kan du köpa på Kreatima eller motsvarande..

MVH

Patrick

  • Medlem
  • 2003-08-14 09:32

Vill man att det skall bli ännu bättre så använder man en ljuskänslig emolution istället för att klippa en schablon. Lite bökigt att göra hemma men det går. Här finns en liten beskrivning (mer inriktad på tryck på papper men det är ingen skillnad).
http://www.osterlen.com/grafikverkstaden/screen/screen.html

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Fint den fungerade i Safari den sidan

Inte riktigt, nej, Men det finns ett telefonnummer.

1
Bevaka tråden