Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows 7 och Snow Leopard via Bootcamp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-01-06 23:07

Tänkte köra W7 och SL via Bootcamp på min MB 2009 med Mavericks.
Tänkte börja med SL eftersom jag inte har W7 än men Bootcamp säger att den inte hittar någon skiva och den vanliga OSX installationsmenyn öppnar sig som vanligt utanför Bootcamp. Eftersom datorn levererades med Leopard var det den skivan jag satte i.
Någon som vet?

Varför vill du köra SL och Mavericks? Vill du köra två versioner av OSX så behöver du partionera disken. Boot Camp är ämnat för att boota in i windows, inte OSX.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-01-07 10:17
Ursprungligen av barbapappa_86:

Varför vill du köra SL och Mavericks? Vill du köra två versioner av OSX så behöver du partionera disken. Boot Camp är ämnat för att boota in i windows, inte OSX.

Jag har Mavericks på datorn och det vill jag köra på, men så har jag ett par program som fungerar som senast på SL och jag vill inte investera i nya versioner än.
Nu förstår jag. Jag har nog blandat ihop Bootcamp med virtuella maskiner, för där kan man köra flera OS. Jag får göra som du beskriver eller köra Parallells eller kanske köra SL på extern HD.

Ursprungligen av Herbex:

Jag har Mavericks på datorn och det vill jag köra på, men så har jag ett par program som fungerar som senast på SL och jag vill inte investera i nya versioner än.
Nu förstår jag. Jag har nog blandat ihop Bootcamp med virtuella maskiner, för där kan man köra flera OS. Jag får göra som du beskriver eller köra Parallells eller kanske köra SL på extern HD.

Ja, du kan välja att köra SL och Win på olika sätt, dock är det som sagt endast Win i Boot Camp

1
Bevaka tråden