Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop 8 och Indesign 3 kommer under hösten

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Photoshop 8 nyheter från BusinessWeek Online

http://www.businessweek.com/technology/cnet/stories/5062279.htm

InDesign 3 nyheter från Microsoft-Watch

http://www.microsoft-watch.com/article2/0,4248,1215924,00.asp

  • Oregistrerad
  • 2003-08-12 13:27

Man undrar ju hur mycket tid Adobe har haft för att optimera PS8 till G5:an egentligen (för det låter sig väl göras?). Vore bra med PS som killer app tycker jag, men antagligen är det för mycket begärt i dagsläget.

Dom säger ju sig kunna komma att leverera en G5 plugin till PS7 tillsammans med burkarna när dom dyker opp.

Antagligen är det andra funktioner än G5-stöd som kommer i version 8, programmet borde ju komma samtidigt till PC och då har ju G5 inget med det hela att göra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-16 12:29

Det lär inte bli en 100%-ig optimering för G5 förran om något år tror jag. Anledningen är att Adobe lär vänta tills G5 blir 100% 64 bitars maskin för den är inte det just nu. Inte förran operativsystemmet hanterar det. Det gör inte Panther eller 10.3 i nuläge. Detta svar fick man under demonstrationen av G5 på Kullander/Kullander. Det gå inte heller att installera/utnyttja de 8GB internminne heller så att man får nöja sig med 4 så länge. Det är mycket snack men någon klar 64 bitars maskin är den inte. Inte nu ialla fall. Det är vad jag har förstått. Sedan vad man vet om Adobe de bryr sig nu i första hand om Windows platformen så vi för vänta ett bra tag till. Så är det att vara Macuser idag. Man har t o m hört skällsord Maclooser. Tråkigt men sant.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-18 12:39

Är det någon som sett något screenshot på PS8 ännu?
Det cirkulerade ju några på nätet för ett tag sedan men de lyckades Adobe få bort med hjälp av allvarliga hot.

1
Bevaka tråden