Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Tråden skapades och har fått 880 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2014-08-06 12:17

Roligt att den här tråden fortfarande lever och frodas efter nästan elva år. Uppenbarligen mitt största bidrag till det här forumet. 8-)

Måste dela med mig med en till i samlingen. Här från Indesign CC2014.

  • Medlem
  • 2014-08-13 14:44

Detta betyder i klartext "Klicka inte på Fortsättknappen, tryck retur i stället" alternativt "Skriv in datum YYYYMMDD, inte YYMMDD":

Ursprungligen av Kalle W:

Roligt att den här tråden fortfarande lever och frodas efter nästan elva år. Uppenbarligen mitt största bidrag till det här forumet. 8-)

Måste dela med mig med en till i samlingen. Här från Indesign CC2014.

Jag får en känsla av att programmet i själva verket tror att dokumentets namn är "senare"

Ursprungligen av Baron:

Detta betyder i klartext "Klicka inte på Fortsättknappen, tryck retur i stället" alternativt "Skriv in datum YYYYMMDD, inte YYMMDD":

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1184479/sveland.png

OT: Riktiga programmerare ser till att man kan valfritt skriva in 20140815, 140815, 2014-08-15, 2014 08 15 osv, för att sedan osynligt i bakgrunden göra om till rätt format. /OT

Såg den utgråade klock-ikonen i menyraden o klickade på den. Detta var vad som kom fram

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-08-21 10:03
Ursprungligen av johan_tanying:

OT: Riktiga programmerare ser till att man kan valfritt skriva in 20140815, 140815, 2014-08-15, 2014 08 15 osv, för att sedan osynligt i bakgrunden göra om till rätt format. /OT

Nja, riktiga programmerare vet att användare är korkade och inte kan förväntas skriva in datum korrekt oavsett. Alltså lägger man in en datepicker istället.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-08-21 17:59
Ursprungligen av Mymac4ever:

Såg den utgråade klock-ikonen i menyraden o klickade på den. Detta var vad som kom fram

Det var en spännande omgång menyikoner, vad är dom två till höger om Dropbox?

Ursprungligen av reboot81:

Det var en spännande omgång menyikoner, vad är dom två till höger om Dropbox?

Den första är Hyperspaces, ett program för att sätta unika skrivbordsbilder på olika skrivbord.

Den andra är DiskTools Pro Smart Alert(för att ha koll på att hd'n mår bra). Här är en bild (som också visar än mer menyikoner )

Jag blir också nyfiken. Av de 7 första räknat från höger så känner jag bara igen Evernote.

Ursprungligen av Anders T:

Jag blir också nyfiken. Av de 7 första räknat från höger så känner jag bara igen Evernote.

Från vänster till höger(på ovanstående bild, inklusive vissa systemstandard);
* DiskTools Pro Smart Alert
* Google Drive
* Chrome Notifications
* Dropbox
* Hyperspaces
* Airfoil
* Calendar Plus
* Mobile Mouse Server
* Radium
* Canon Inkjet Network scanner selektor
* KeyCue
* Evernote
* Shovebox
* AirDisplay
* OfficeTime
* MenuMeeters Ram / Nätverk
* Keychain access
* Display settings
* BT
* Character/Keyboard viewer
* Volym
* Klocka / Kalender
* Spotlight

Tjohej!

  • Medlem
  • 2014-10-27 08:45

Outlook 14:

idrottonline.se - av alla sugiga GUI's som någonsin lanserats så får man nog säga att idrottonline kvalificerar sig som ett av de absolut sugigaste av de sugiga. Här är ett skämsklipp.

Spara för att ta bort alltså. Det svenska språket som används i idrottonline tycks även härstamma från någon datasal med finniga hackers. "Ändra eran hemsida..." och "Kontakta våran support..." osv.

I bilden ovan ska man fråga om medlemmen kan tas bort och har krånglat in namnet i en parentes i en oläslig mening. Om de klämmer in namnet mitt i meningen så väl inte personen "följande".
"Är du säker att du vill ta bort följande (Arne Arnesson) medlem?"

Det hade varit lika enkelt att göra rätt:
"Är du säker att du vill ta bort medlemmen Arne Arnesson?"

Ojdå... en liten fadäs i iOS 8.

När man köper en låt så ska texten på knappen byta från "Köp låt" till "Köper låt".
När det inte får plats riktigt så blir det lite tokigt om man säger va.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-27 17:36
Ursprungligen av Anders T:

Ojdå... en liten fadäs i iOS 8.

När man köper en låt så ska texten på knappen byta från "Köp låt" till "Köper låt".
När det inte får plats riktigt så blir det lite tokigt om man säger va.

http://s28.postimg.org/nwh2puc0t/Bild_1.jpg

Beror på låten

  • Medlem
  • 2014-11-20 00:39

Inte obegriplig. Men väldigt svengelsk.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-20 01:23

Jag fick uppgradera från 1.7 till det nyare 1.25.

Ursprungligen av Vassius:

Nja, riktiga programmerare vet att användare är korkade och inte kan förväntas skriva in datum korrekt oavsett. Alltså lägger man in en datepicker istället.

Båda metoderna funkar, och Handelsbankens utvecklare har inte tänkt på någondera.

Ursprungligen av reboot81:

Jag fick uppgradera från 1.7 till det nyare 1.25.

Men - men - är inte 25 ett högre tal än 7 längre?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-11-20 19:25

Versionsnummer är en sak, att visa dem korrekt en helt annan..
25>7, troligtvis version 1.007.0 till 1.025.0, troligen två olika personer som skapar versionsnummer och visar det i installern.

  • Medlem
  • 2014-12-12 17:02

ScriptDebugger:

Denna fick jag nyss på iPad'en när jag valt att klicka på en länk för att förhoppningsvis få läsa ViaPlays användarvillkor...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-22 15:22
Ursprungligen av Mymac4ever:

Denna fick jag nyss på iPad'en när jag valt att klicka på en länk för att förhoppningsvis få läsa ViaPlays användarvillkor...

Den är väl inte obegriplig. Det står godkänn

Ursprungligen av lappen71:

Den är väl inte obegriplig. Det står godkänn

Ja men jag vill ju läsa det jag ska godkänna först .

Fn ser det ut som ett hot: "Godkänn (eller)..."

  • Medlem
  • 2014-12-22 18:13

Lagom krasst. Ingen läser ju ändå vad det står.

Ursprungligen av Baron:

Lagom krasst. Ingen läser ju ändå vad det står.

Ögnade iaf genom det efrer att jag hittat en annan länk på samma sida

  • Medlem
  • 2015-01-16 09:52

Även "drop-down menyn". Bra svensk översättning. Vad är det för fel på "rullgardinsmeny"?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-01-16 17:49

Klicka inte på den där!! Så många stavfel är ett starkt tecken på skadlig kod. Syftningsfel, fel språk, fel datumformat, särskrivning... *iron-i*

  • Medlem
  • 2015-01-18 20:02

Först vill jag bara säga att jag inte är förvånad att SJs sida inte fungerar. Hur ska man kunna begära att ett företag som inte kan köra tågen ska kunna klara av att sälja biljetter till tågen som inte går...? Nej, ni hör själva att det låter orimligt.

Eller ska SJ ge sig in i vårsvängen? (Operationen)

  • Medlem
  • 2015-01-26 09:33

Acrobat 11 Pro:

Bevaka tråden