Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pango8 jailbreak släppt

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av D_Odell:

Någon som har problem att installera appar? Har flera köpta appar från iOS 5 tiden. Nu ska de fungera enligt den aktiva listan: https://docs.zoho.com/sheet/published.do?rid=...

Dock så får jag det inte att funka. Det står bara att de inte stödjer iOS som används.

Tänker på appar som Forecast, Winterboard mfl.

Någon idé?

Tack

Winterboard fungerar. Forecast är inte uppdaterat och fungerar inte. Inte när jag provade i alla fall.

Ursprungligen av D_Odell:

Någon som har problem att installera appar? Har flera köpta appar från iOS 5 tiden. Nu ska de fungera enligt den aktiva listan: https://docs.zoho.com/sheet/published.do?rid=...

Dock så får jag det inte att funka. Det står bara att de inte stödjer iOS som används.

Tänker på appar som Forecast, Winterboard mfl.

Någon idé?

Tack

Dessa appar/tweaks har jag installerade och som fungerar (iPhone 5S, iOS 8.1):
Abaia (schackspel)
Activator
Adblocker 2
Barrel
Bars
Biolockdown
Clearfolders
CallConnect
DataMonitor
DetailedBatteryUsage
Flex 2
FolderCloser
HapticPro
HiddenWallpapers
iFile
Infiniboard
Infinidock
Infinifolders
Nested Folders
Nitrous
PkgBackup
Springtomize 3
StatusHUD 2
Swedish carriers for Zeppelin
TransparentDock
tsProtector P
WinterBoard
20 Second lockscreen

Ursprungligen av matssoderstrom:

Winterboard fungerar. Forecast är inte uppdaterat och fungerar inte. Inte när jag provade i alla fall.

Samma här, kan installera W men sen när jag laddar ex Jaku ikonpaketet så händer inget.. Lyckas du?

Ursprungligen av D_Odell:

Samma här, kan installera W men sen när jag laddar ex Jaku ikonpaketet så händer inget.. Lyckas du?

Det fungerar alldeles utmärkt för mig. Jag har provat dessa team: Soft, 0bsure 7, Carla, Motif,
https://www.dropbox.com/s/br03qfa113temn2/IMG_0014.jpg?dl=0

Senast redigerat 2014-11-12 10:13
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-11-18 20:02

iBlank FTW! Här behövs inge double tap för att nå över hela skärmen. ?

Gick tillbaka till ios7 igår, å fy tusan vad segt ios8 var! Bara ett tips

Sedan, har någon lyckats ändra badge färgen till ex svart i ios 7-8?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-19 12:49
Ursprungligen av D_Odell:

Gick tillbaka till ios7 igår, å fy tusan vad segt ios8 var! Bara ett tips

Sedan, har någon lyckats ändra badge färgen till ex svart i ios 7-8?

Nej det är inget tips när man inte har problem med iOS 8 eller gillar dom nya funktionerna

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-11-19 13:04
Ursprungligen av D_Odell:

Gick tillbaka till ios7 igår, å fy tusan vad segt ios8 var! Bara ett tips

Sedan, har någon lyckats ändra badge färgen till ex svart i ios 7-8?

Faktiskt inte testat men har du provat med Springtomize 3? Där brukar du kunna fixa till det mesta.

Måste passa på och rekommendera Eclipse, ett betal-tweak som gör om allt ljust i iPhones till mörkt. Finns för 7 och 8a. + du spar batteri.

Peace.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-30 11:42
Ursprungligen av matssoderstrom:

Ziphone? iOS 1.1.4 var min första bekantskap

*offtopic* Aaah. Nostalgi. 1.1.1 var första gången (ziphone och installera swephone ), och ios3 någonting sista JB jag använde.

Finns det någonting absolut livsnödvändigt med JB idag? Eller varför gör man det ens nu för tiden. Vill inte direkt installera okänd kinesisk kod i en enhet som idag har hand om allt från jobb till bankärenden.

Ursprungligen av heek:

*offtopic* Aaah. Nostalgi. 1.1.1 var första gången (ziphone och installera swephone ), och ios3 någonting sista JB jag använde.

Finns det någonting absolut livsnödvändigt med JB idag? Eller varför gör man det ens nu för tiden. Vill inte direkt installera okänd kinesisk kod i en enhet som idag har hand om allt från jobb till bankärenden.

Absolut livsnödvändigt vet jag inte men det är som med allting annat man märker skillnaden först när man går tillbaka till hur det var innan. Jag tycker iOS känns lite trist utan CallBar, LockInfo, BiteSMS, iBlacklist, Winterboard, Activator, plus alla andra tweaks som förbättrar iOS. Livsnödvändigt? Nej

Har en iphone6 som vill ha Jailbrake. Men vill inte brake:a iOS 8.0.2 som den kom med. Så har laddat ner 8.1 men får inte itunes att återställa den till 8.1. Bara 3149 fel om och om igen. Har någon nått program som kan ge 8.1 även fast apple stängt downgrade?

Ursprungligen av D_Odell:

Har en iphone6 som vill ha Jailbrake. Men vill inte brake:a iOS 8.0.2 som den kom med. Så har laddat ner 8.1 men får inte itunes att återställa den till 8.1. Bara 3149 fel om och om igen. Har någon nått program som kan ge 8.1 även fast apple stängt downgrade?

Mig veterligen måste du uppgradera till 8.1.1 (vilket inte går att jailbreaka).

Edit: Läste något om TaiG som ska kunna jailbreaka 8.1.1. Någon som kanske vet mer om det kan ge lite info.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Mig veterligen måste du uppgradera till 8.1.1 (vilket inte går att jailbreaka).

Edit: Läste något om TaiG som ska kunna jailbreaka 8.1.1. Någon som kanske vet mer om det kan ge lite info.

Jo TaiG finns och fungerar, men hade för mig att det fanns ett program som gjorde arbetet utan iTunes inblandning?

Svår fråga kanske men stanna kvar på 8.0.2 eller gå upp till 8.1.1?

Senast redigerat 2014-12-07 19:18
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2014-12-09 12:18

8.1.1 går alldeles utmärkt att jailbreaka med TaiG, gjorde det häromdagen.

Bevaka tråden