Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sista dagen på Kickstarter för USB‑stickan Istick

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Företaget Hyper har samlat in mer än en miljon dollar till Istick, USB-stickan med Lightning som flyttar filer till och från en IOS-enhet.

Läs hela artikeln här

Dom har ju tyvärr inte tänkt till när det gäller en användarvänlig design enligt mig. Visst den är snygg men tackar nej till samtliga USB kontakter som tar för mycket plats i bred. På min MacBook Air skulle den antingen konflikta med thunderbolt eller laddningskabeln. Hellre längre och smalare.

Är väll dock inte rätt målgrupp då jag tycker det fungerar tillräckligt bra med Airplay eller Dropbox för dom ändamål detta fyller.

Helt grymt! Tiden gick precis ut för insamlingen och de landade på USD 1.100.629 - lite styvt en miljon USD mer än vad som behövdes för att dra igång produktionen...
Nu är det bara att vänta tills augusti på att stickan ska dimpa ner i brevlådan.

Ursprungligen av HåkanE:

Helt grymt! Tiden gick precis ut för insamlingen och de landade på USD 1.100.629 - lite styvt en miljon USD mer än vad som behövdes för att dra igång produktionen...
Nu är det bara att vänta tills augusti på att stickan ska dimpa ner i brevlådan.

På den här typen av kickstarter-projekt brukar det alltid bli fördröjningar så räkna inte med att den dimper ner i brevlådan redan i augusti.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-06-18 21:06

Knas kontakten sticker ut på den ena eller andra sidan, höljet borde varit längre!

Ursprungligen av koffas:

På den här typen av kickstarter-projekt brukar det alltid bli fördröjningar så räkna inte med att den dimper ner i brevlådan redan i augusti.

Mycket riktigt blev det lite förseningar. Stickorna i plast verkar levereras i tid men den jag beställde i Space gray aluminium kommer 20:e september... Inte den värsta förseningen direkt, men man vill ju ha prylen nu!!!

Ursprungligen av HåkanE:

Mycket riktigt blev det lite förseningar. Stickorna i plast verkar levereras i tid men den jag beställde i Space gray aluminium kommer 20:e september... Inte den värsta förseningen direkt, men man vill ju ha prylen nu!!!

Såg på Tradera att nån säljer iStick(an) och undrar nu nyfiket om det är något att ha? Du som hade beställt och allt?

Ursprungligen av elinpelin:

Såg på Tradera att nån säljer iStick(an) och undrar nu nyfiket om det är något att ha? Du som hade beställt och allt?

Beställt: Ja
Fått: Nej...

Givetvis nöjer jag mig ju inte med vad som helst, utan när jag fick möjligheten att "uppgradera" min beställning från en plast iStick till en i rymdgrå aluminium hoppade jag på det fortare än kvickt. Tyvärr var det dessa som verkar vara de sista att tillverkas... Enligt deras support ska dessa skickas från tillverkarna inom kort så leveransen har väl aldrig varit närmare...

Ursprungligen av HåkanE:

Beställt: Ja
Fått: Nej...

Givetvis nöjer jag mig ju inte med vad som helst, utan när jag fick möjligheten att "uppgradera" min beställning från en plast iStick till en i rymdgrå aluminium hoppade jag på det fortare än kvickt. Tyvärr var det dessa som verkar vara de sista att tillverkas... Enligt deras support ska dessa skickas från tillverkarna inom kort så leveransen har väl aldrig varit närmare...

Vad tråkigt att det strulade med leveransen Men vad bra att det snart kommer lagom till jul å allt!
Hm. Ska nog hoppa på å köpa från Tradera ändå, är ju i Sverige så leverans trubbel må jag väl slippa, tänker jag. Även om det är i plast!
Tycker dom verkar himla smidiga dom där stickorna
Funderar ett tag till,men lutar åt att det blir en sån. Är bara en på hela Tradera som säljer,så kanske får skynda mig med funderingarna:D

Ursprungligen av HåkanE:

Mycket riktigt blev det lite förseningar. Stickorna i plast verkar levereras i tid men den jag beställde i Space gray aluminium kommer 20:e september... Inte den värsta förseningen direkt, men man vill ju ha prylen nu!!!

Idag kom den äntligen!!! Man kan ju lugnt säga att den blev lite försenad

1
Bevaka tråden