Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook G3 16VRAM helt svart

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag köpte en iBook G3 16VRAM för ett tag sen. När jag pluggar in den i en laddare som jag vet fungerar så låter hårddisken och en fläkt låter men skärmen är helt svart. Är det någon här som vet hur jag ska felsöka detta?
Mvh Marcus

  • Medlem
  • 2014-12-04 17:57
Ursprungligen av Zingo2000:

Hej! Jag köpte en iBook G3 16VRAM för ett tag sen. När jag pluggar in den i en laddare som jag vet fungerar så låter hårddisken och en fläkt låter men skärmen är helt svart. Är det någon här som vet hur jag ska felsöka detta?
Mvh Marcus

Testa att återställa PMU:

  1. Stäng av datorn om den är på.

  2. Återställ Power Manager genom att samtidigt trycka ned och sedan släppa upp skift-kontroll-alternativ-strömknappen på tangentbordet. Tryck inte på fn-knappen (funktionsknappen) medan du trycker ned de andra knapparna.

  3. Vänta 5 sekunder.

  4. Tryck på strömknappen när du vill starta om iBook-datorn.

Ursprungligen av alix:

Testa att återställa PMU:

  1. Stäng av datorn om den är på.

  2. Återställ Power Manager genom att samtidigt trycka ned och sedan släppa upp skift-kontroll-alternativ-strömknappen på tangentbordet. Tryck inte på fn-knappen (funktionsknappen) medan du trycker ned de andra knapparna.

  3. Vänta 5 sekunder.

  4. Tryck på strömknappen när du vill starta om iBook-datorn.

Jag har nu testat detta men skärmen är fortfarande helt svart. CD läsaren kollar också om det är en CD i läsaren.

  • Medlem
  • 2014-12-04 20:34

Den har en mini-VGA-port som du kan ansluta en skärm till. För att kolla om det är fel på grafikkortet eller den inbyggda skärmen.

Ursprungligen av alix: