Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto egna platser?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Håller precis på att importera och sortera lite bilder iPhoto. Bilderna är tyvärr inte geo-taggade så det går inte att automatiskt slå upp platser man varit på. Däremot går det hyfsat att söka efter platser men tyvärr så hittar den inte alltid rätt. Har försökt att googla men inte hittat något svar direkt. Går det att skapa egna platser och sätta ner den röda plats nålen på karta manuellt? Eller måste man gå genom iPhoto sökverktyg?

//Andreas

  • Medlem
  • Neverland
  • 2014-12-01 22:18

Jag har för mig att jag tidigare i veckan här på 99mac läste om några program som kunde ordna GPS-info, men minns tyvärr inte i vilken tråd. Det enda sättet jag själv testat är med GraphicConverter.

Det går inte på något sätt att använda det inbyggda verktyget i iPhoto för att själv släppa nålen på en plats istället för att söka upp en adress eller plats?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-12-02 11:11

Om inte platsen hittas i sökningen så ta en plats som ligger nära och flytta sedan bara nålen, fungerar hur bra som helst.

Går det att flytta nålen. Tror jag testade det. Får göra ett nytt försök igen

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-12-02 11:48

HoudahGeo (30USD) är ett superbt program för geokodning. Funkar med iPhoto.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-12-02 13:56
Ursprungligen av Andi04:

Går det att flytta nålen. Tror jag testade det. Får göra ett nytt försök igen

Det fungerar hur bra som helst, testade precis igen bara för att dubbelkolla.

1
Bevaka tråden