Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte in i OS X efter att ha lagt till ny användare

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2014-11-26 21:46

Hej o rätt förtvivlad !!

Efter jag satt in en extra användare ( Standard) på min maskin som jjag är Admin på / vid omstartenKOMMER JAG INTE IN ALLS ! / hamnar i Språkläge
Därefter förfrågningar från skrivaverktyg ?! / vågar inte göra något men ser att allt finns kvar i menyn återställa ( kopiera?!)

Förtvivlad vad gör man ??!

Med vänlig hälsning, Trisen ?

Senast redigerat 2014-11-27 10:08

Datormodell? (dvs en mer exakt benämning än bara "Macbook Pro 15")
Version av OS X?

Vad menar du med "hamnar i språkläge"?
Vad menar du med "förfrågningar från skrivaverktyg"?

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2014-11-27 09:44
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Datormodell? (dvs en mer exakt benämning än bara "Macbook Pro 15")
Version av OS X?

Vad menar du med "hamnar i språkläge"?
Vad menar du med "förfrågningar från skrivaverktyg"?

En sen 2008 med 10.8.5 / Man kan säga öppnar upp i Skrivarverktygsläge. där man har 4 större möjligheter att återställa maskinen.

tar mig till apple store i dag behöver väl starta upp den från annan enhet ?!

Tack ? min dotter mindre glad

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-11-27 10:16

En beskrivande bild skulle hjälpa.

Det låter som om den startar på Återställnings-partitionen. Starta om datorn och håll ner Alt-knappen vid uppstart. Du bör se två symboler på skärmen, "Macintosh HD" och "Återställning 10.8." Klicka på "Macintosh HD" för att starta på den riktiga systemdisken. Om den inte syns vid uppstart så kan det vara nåt fel på den partitionen, eller eventuellt på hela hårddisken.

Ursprungligen av Trisen:

...Man kan säga öppnar upp i Skrivarverktygsläge...

Menar du Skivverktyg? Jag har lite svårt att förstå vad skrivare har med saken att göra.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-11-27 11:58
Ursprungligen av Trisen:

Hej o rätt förtvivlad !!

Efter jag satt in en extra användare ( Standard) på min maskin som jjag är Admin på / vid omstartenKOMMER JAG INTE IN ALLS ! / hamnar i Språkläge
Därefter förfrågningar från skrivaverktyg ?! / vågar inte göra något men ser att allt finns kvar i menyn återställa ( kopiera?!)

Förtvivlad vad gör man ??!

Med vänlig hälsning, Trisen ?

Pröva det Matias A säger och berätta vad som händer då du gör det.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2014-11-27 15:20
Ursprungligen av Mattias A:

Det låter som om den startar på Återställnings-partitionen. Starta om datorn och håll ner Alt-knappen vid uppstart. Du bör se två symboler på skärmen, "Macintosh HD" och "Återställning 10.8." Klicka på "Macintosh HD" för att starta på den riktiga systemdisken. Om den inte syns vid uppstart så kan det vara nåt fel på den partitionen, eller eventuellt på hela hårddisken.

Så Sant o Tack / Maskinen ligger nu hos tekniker som rekommenderade en analys av HD ( det verkar vara ett fel som uppstått i Partitionen.)

Tack ?

1
Bevaka tråden