Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exchange och Apple Mail

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kör OSX 10.10.1 och får inte Apple Mail att fungera med denna server: exchange.crystone.net
Servern ligger inte nere utan fungerar med t.ex Outlook för Windows. Hur löser jag detta problem.
Har en annan mailadress med exchange -server som fungerar med exchange outlook365.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-11-19 08:55

Mail.app har bedrövligt stöd mot Exchange så du kan inte räkna med att det fungerar som det ska.

Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte vilken klient som verkligen är bäst, enligt min erfarenhet (som även innefattar ett större antal klienter inom jobbets kunder) så känns det som att Outlook är bäst...och det fungerar ändå inte perfekt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-19 13:21
Ursprungligen av Thomas Magnusson:

Kör OSX 10.10.1 och får inte Apple Mail att fungera med denna server: exchange.crystone.net
Servern ligger inte nere utan fungerar med t.ex Outlook för Windows. Hur löser jag detta problem.
Har en annan mailadress med exchange -server som fungerar med exchange outlook365.

Kontaktat Crystone om detta?

Har kontaktat Crystone och de har inte kunnat lösa problemet hittils (5 dagar). Har nu testat om det fungerar med Airmail men det fungerar inte heller.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-11-22 15:07

Har inga problem med Exchange och Mail.app.

Crystone lyckades inte med att lösa problemet inom 14 dagar så vi har nu avslutat avtalet med Crystone.. Kommer nu att testa https://fsdata.se. Återkommer med hur det fungerar.

Suverän support ifrån FS Data. Allt fungerar perfekt.

1
Bevaka tråden