Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swiftkey lägger till stöd för svenska

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med IOS 8 öppnade Apple upp för tredjepartstillverkare att släppa tangentbord till Iphone och Ipad. Swiftkey är ett av de populäraste från Android som nu får stöd för svenska.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-04 21:28

Fungerar riktigt bra. Lutar åt att det blir det enda tangentbord jag kommer använda.

Är det bara jag som gillar standard ?

Ursprungligen av _empty:

Är det bara jag som gillar standard ?

Jag gör det inte i alla fall. Kanske den enskilt största miss Apple har gjort. Det är genomuselt helt enkelt.
Jämför med Androids variant där man med långtryck får siffror, eller med Swiftkey som gör att man inte behöver skriva så många hela ord när det lärt sig hur användaren brukar uttrycka sig. IOS tangentbord ger mig helt otroligt oförutsägbara ordersättningar.
Hade Swiftkey inte varit på gång hade jag bytt tillbaka till Android.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-04 22:47
Ursprungligen av _empty:

Är det bara jag som gillar standard ?

Nej jag gillar det också men det har blivit en förändring sen iOS 5 som gjort att känsligheten blivit sämre.

Har läst om att dessa tillägg i iOS inte funkar så bra, buggigt osv. stämmer det?
Har inte hunnit testa t.ex. Swifkey själv i iOS så har ingen egen uppfattning om det än.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-04 23:04
Ursprungligen av keptang:

Har läst om att dessa tillägg i iOS inte funkar så bra, buggigt osv. stämmer det?
Har inte hunnit testa t.ex. Swifkey själv i iOS så har ingen egen uppfattning om det än.

Fleksy som var det första med svenskt stöd var ingen höjdare.
Ibland så ville inte tangentbordet komma fram tex.
Något som jag inte än märkt av med Swiftkey.
Sen tycker jag man får ha lite tålamod med tillägen eftersom det är så pass nytt i iOS

Ursprungligen av lappen71:

Fleksy som var det första med svenskt stöd var ingen höjdare.
Ibland så ville inte tangentbordet komma fram tex.
Något som jag inte än märkt av med Swiftkey.
Sen tycker jag man får ha lite tålamod med tillägen eftersom det är så pass nytt i iOS

Fleksy gillar jag inte ens på Android. Däremot är Swiftkey helt suveränt tycker jag.
Det ordnar sig nog till slut och kul att iOS-användare får lite val som dessa, tangentbord kan vara ganska personliga.

Får lägga in det på någon iOS-enhet här helt enkelt och testa framöver.

1
Bevaka tråden