Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utökat nätverk - Dlink655 & Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en Dlink 655 som router och tänkte använda en Airport Extreme som extender genom funktionen utökat nätverk. Det går ingen nätverkskabel mellan dem. Har provat alla möjliga inställningar men får det inte att fungera.

Någon som har tips ?

Mvh Jörgen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-04 09:14

Om jag inte har helt fel för mig så kan apples prylar bara utöka ett "Apple-nätverk". D.v.s den primära basstationen måste vara från Apple.

Så står det t.ex. när det gäller en AirPort Express:

Citat:

Placera den bara inom den ursprungliga basstationens räckvidd (antingen en AirPort Extreme, en AirPort Time Capsule, eller en annan AirPort Express)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-04 20:26

Och ska du få någon prestanda i ditt trådlösa nätverk ska du ha kabel mellan dem.

Jag vill inte dra någon kabel mellan dem, lite sämre fart kan vi leva med. Kan man vända på det och köra Airport som primär router och Dlink som extender ?

Inget är omöjligt men varken Apple eller D-link kommer garantera funktionaliteten.

Någon som har tips hur jag i så fall ställer in Dlinken ?

Problemet löstes med att skicka ut Dlink routern och köra en Airport extreme och utöka nätverket med en express.

1
Bevaka tråden