Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt iPhone 6/6+

Tråden skapades och har fått 599 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-10-14 19:29

Också min iPhone 6 64GB Guld kom idag, efter alla oplanerade stopp över Europa!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-14 20:20

Eftersom man kört snålingen Comviq får man snällt vänta utan någon som helst info om hur ordern ligger till, förutom att det står 3-4v på kvittot. En vecka har gått, och den har varit längre än vanligt.
Syrran ringde Tre och blev lovad en 6/64 inom en vecka om hon förlängde sitt abb med 24mån. Dessutom skulle hon få 15GB/mån för 600kr.

Är det någon som har koll på hur det ser ut med status på iPhone 6 64 eller 128 på Apple store i Täby?

Det finns ju en sida för att kontrollera tillgänglighet men är den helt korrekt, har kollat den löpande sedan den öppnades upp och det har varit väldigt små förändringar.

Ursprungligen av reboot81:

Eftersom man kört snålingen Comviq får man snällt vänta utan någon som helst info om hur ordern ligger till, förutom att det står 3-4v på kvittot. En vecka har gått, och den har varit längre än vanligt.
Syrran ringde Tre och blev lovad en 6/64 inom en vecka om hon förlängde sitt abb med 24mån. Dessutom skulle hon få 15GB/mån för 600kr.

Schysst med 15GB men är inte 600kr i månaden ganska mycket i 24 månader? Känns lite som en ripoff.

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2014-10-15 10:37
Ursprungligen av TonyAdams:

Är det någon som har koll på hur det ser ut med status på iPhone 6 64 eller 128 på Apple store i Täby?

Det finns ju en sida för att kontrollera tillgänglighet men är den helt korrekt, har kollat den löpande sedan den öppnades upp och det har varit väldigt små förändringar.

Jag tror att den sidan är korrekt (https://reserve.cdn-apple.com/SE/sv_SE/reserv...) . Förra veckan såg det ut som nu, att 16 gb-varianterna var tillgängliga, men inte de övriga. Sedan helt plötsligt fanns alla tillgängliga när jag uppdatarerade på eftermiddagen en dag. Jag loggade raskt in och bokade och kunde ett par timmar senare hämta ut min 64 gb rymdgrå i Täby-butiken.

Men kolla listan lite då och då, för den verkar röra sig uppdateras löpande med aktuella saldon i butiken.

  • Medlem
  • 2014-10-15 14:27
Ursprungligen av TonyAdams:

Är det någon som har koll på hur det ser ut med status på iPhone 6 64 eller 128 på Apple store i Täby?

Det finns ju en sida för att kontrollera tillgänglighet men är den helt korrekt, har kollat den löpande sedan den öppnades upp och det har varit väldigt små förändringar.

Det gäller att uppdatera ofta och hugga som en kobra! Jag uppdaterade den sidan säkert 200 gånger innan jag fick tag i min 6+. Inatt fanns det telefoner tillgängliga senast. Leveranserna kommer stötvis, så det är nog bara fortsätta att hålla utkik.

Silvrig 64GB 6+ finns nu (samtidigt som jag skriver) på samtliga Apple Store i Sverige att boka upp.

Ursprungligen av Dalle:

Det gäller att uppdatera ofta och hugga som en kobra! Jag uppdaterade den sidan säkert 200 gånger innan jag fick tag i min 6+. Inatt fanns det telefoner tillgängliga senast. Leveranserna kommer stötvis, så det är nog bara fortsätta att hålla utkik.

Och bo på rätt ställe

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-15 15:19
Ursprungligen av BlackSmp:

Och bo på rätt ställe

Annars får man ju skylla sig själv, eller hur?

Ursprungligen av zinned:

Annars får man ju skylla sig själv, eller hur?

Fördelarna överväger

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-15 16:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Fördelarna överväger

Så som kyla, långa avstånd och inga grannar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-15 17:01
Ursprungligen av BlackSmp:

Fördelarna överväger

Närheten till skogen GULD mmmmm Hjortron

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-15 17:16
Ursprungligen av demierre:

Schysst med 15GB men är inte 600kr i månaden ganska mycket i 24 månader? Känns lite som en ripoff.

Visst är det det. Hon har ju wifi hemma. Är du bättre att ta ett 5GB/445kr Comviq Student. Skillnaden i pris, 3720kr räcker till 18*10GB de månader hon måste streama nonstop ute på gatan. Eller en extra wifi-accesspunk i hennes rum om täckningen i huset skulle vara kass.

Ursprungligen av reboot81:

Visst är det det. Hon har ju wifi hemma. Är du bättre att ta ett 5GB/445kr Comviq Student. Skillnaden i pris, 3720kr räcker till 18*10GB de månader hon måste streama nonstop ute på gatan. Eller en extra wifi-accesspunk i hennes rum om täckningen i huset skulle vara kass.

Fast måste man verkligen streama?
Om hon kollar på serier och film när hon åker kommunalt så visst men annars kan man ladda ner podcasts och köra offline listor på Spotify.

Minns när man hade obegränsat med surf
Har hellre dyrare minutpris på samtal då jag knappt använder min telefon för att ringa hehe.

Jag kommer skicka tillbaka min gråa 64 plus. Jag beställde en grå 64 för två dagar sen och det ser ut som den levereras på måndag med ups. Vilken extrem skillnad i leveranstid mot tnt som tog över en vecka på sig.

  • Medlem
  • 2014-10-17 21:44
Ursprungligen av demierre:

Minns när man hade obegränsat med surf
Har hellre dyrare minutpris på samtal då jag knappt använder min telefon för att ringa hehe.

Japp så är det. Vem idag använder sin telefon för att ringa med? Inte jag i alla fall.

Nu lossnade det. Jag beställde två iPhone 6 64 GB via Telia lördagen den 20/9, en guld och en rymdgrå. Min frus guldfärgade kom på 1,5 vecka. Nu fyra veckor senare är min också på väg.

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-10-27 10:32
Ursprungligen av Macaddict:

Nu lossnade det. Jag beställde två iPhone 6 64 GB via Telia lördagen den 20/9, en guld och en rymdgrå. Min frus guldfärgade kom på 1,5 vecka. Nu fyra veckor senare är min också på väg.

Känns som att en annan hade tur som fick luren bara två veckor efter beställning, beställde den 18:e har HAG för mig. Grå 128gb.

La en beställning hos Telia den 27/9 på en 6 64gb Silver. I början var det en väntetid på 6-7 veckor som jag inte hade något problem med. Första datumet var 11/11 vilket kändes helt okej. Nu är datumet uppskjutet en månad så ligger den på 11/12. Helt sjukt och fattar inte varför.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-28 14:46
Ursprungligen av TheBillyIam:

La en beställning hos Telia den 27/9 på en 6 64gb Silver. I början var det en väntetid på 6-7 veckor som jag inte hade något problem med. Första datumet var 11/11 vilket kändes helt okej. Nu är datumet uppskjutet en månad så ligger den på 11/12. Helt sjukt och fattar inte varför.

Jag beställde min (Vanlig sexa 64 GB jymdgjå) den 20 sept på en Teliabutik, fick besked om att jag skulle få den den 4 oktober först, sedan sköts det upp till den 4 december i flera omgångar. Den kom i torsdags. Jag har inte haft så bråttom så det är helt OK.
Allt är som det ska och den är inte så förskräckligt stor som jag trodde. Det sämsta är att av/på-knappen är flyttad till högersidan. Jobbigt när man sedan 2007 vant sig med att den sitter uppepå. Det känns mest som att nån sa att vi måste flytta på knappen så det blir lite som är nytt. Den som vill använda vattenpasset blir nog lite besviken också.

Fortfarande inte fått min iPhone 6, 64GB Spacegray som är beställd via Dustin.
Beställdes en vecka innan svensk release.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-29 14:27

Där kom nästa - Dyegate.

http://www.mobilio.se/pryl/har-ar-nya-iphone-...

Ingen konstigt egentligen, torrfällning från jeans verkar det vara mer av idag än förr och det är klart att det färgar sakerna man har i fickan. Min telefon är färgad i hörnet men big deal.

Patina.

Nej men va fan.
Har de ingen vett i skallen?

Jag beställt en iPhone 6 Plus 128GB rymdgrå från telia dagen efter förhandbokningen öppnade och fick min levererat till telia butiken den 17 Okt och jag hämtade ut 6+ den 22 okt.

ingen som har någon kontakt på tele2 och vet när dom får in rymdgrå 64gb 6:a? fan väntat 5 veckor snart! Beställde 3:e okt?!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-03 21:16

Beställde en iPhone 6 Plus 64GB Rymdgrå från Dustin för ca 1månad sedan (tror jag). Varit inne och kikat nästan varje dag men det står "Beställningsvara" varje gång på alla 64GB och 128GB lurarna. Frågade efter leveransdatum och fick "Apple lämnar aldrig ut leveransdatum så vi vet inte" som svar.

Under en kort stund hade Silver varianten status "Leveransklar inom 48h" så då bytte jag snabbt som fan till den men hade inte tur nog att få hem den iallafall.
Nu sitter jag och väntar och hoppas på lite glada nyheter denna månaden iallafall!

Senast redigerat 2014-11-03 22:20

Haha sjukt att folk inte fått den än, skumt

Ursprungligen av aeus:

Beställde en iPhone 6 Plus 64GB Rymdgrå från Dustin för ca 1månad sedan (tror jag). Varit inne och kikat nästan varje dag men det står "Beställningsvara" varje gång på alla 64GB och 128GB lurarna. Frågade efter leveransdatum och fick "Apple lämnar aldrig ut leveransdatum så vi vet inte" som svar.

Under en kort stund hade Silver varianten status "Leveransklar inom 48h" så då bytte jag snabbt som fan till den men hade inte tur nog att få hem den iallafall.
Nu sitter jag och väntar och hoppas på lite glada nyheter denna månaden iallafall!

Intet nytt. Lite typiskt Dustin. Har själv råkat ut för det förr. Går inte på den minan igen. Tog Telia i år. Leverans på releasedagen.

Kunde inte motstå det längre nu.
Kört android 1,5 månad men vill tillbaka.
Alltid samma visa.
Att jag aldrig lär mig!

Beställde en grå 64a från apples onlinebutik igår.
Visst är det samma variant som saluförs av våra operatörer?
Så det inte blir något knas med 4G osv.

Ursprungligen av C.Barrow:

Kunde inte motstå det längre nu.
Kört android 1,5 månad men vill tillbaka.
Alltid samma visa.
Att jag aldrig lär mig!

Beställde en grå 64a från apples onlinebutik igår.
Visst är det samma variant som saluförs av våra operatörer?
Så det inte blir något knas med 4G osv.

Ja, det är samma:)

Bevaka tråden