Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud Drive synkproblem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nättraby
  • 2014-10-24 09:30

Av någon anledning synkar min iCloud Drive inga iWork-dokument. Mappar med annat innehåll funkar, men även att mappar innehåller ex. Pagesdokument synkas inte dom. Fruktansvärt irriterande. Än värre på iPad, där inte någon ny mapp syns. Har väntat i ca 24 timmar utan att något dyker upp i iCloud/iOS. Lösning någon?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-24 14:43

Är iCloud Drive aktiverat på alla enheter?

  • Medlem
  • Nättraby
  • 2014-10-24 17:12

Jodå. Alla enheter är aktiverade. Tyvärr är det bara vissa dokument som inte kommer upp på alla enheter. Jag har raderat och återskapat, sparat om dom med nya namn. Tyvärr funkar inte något. Har raderat cashe-filen (tips via Apple disk.forum) men det har inte hjälpt.
Det här börjar likna MobileMe, fast i en ny version. T.o.m ultraslöa Bitcasa är snabbare än iCloud Drive. Och det säger en hel del.

  • Medlem
  • Nättraby
  • 2014-10-24 17:36

Som ”motprestation” testade jag att lägga över 135 pages-dokument i Dropbox. Det tog 3 min så var det uppe på alla enheter.

  • Medlem
  • Nättraby
  • 2014-10-26 14:01

Via Apple diskussionsforum hittade jag en lösning som funkade för mig, https://discussions.apple.com/message/2691728....
Det blir nog ändå Dropbox för min del, eftersom uppdateringarna mellan iOS/OS X-enheter fungerar betydligt bättre samt att jag ser alla mappar/filer i Dropbox på iOS-enheterna.

1
Bevaka tråden